چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 76677
سلامت نیوز : متخصص کودکان و نوزادان گفت: کودکان مینیاتوری، لاغریشان به صورت ارثی و ژنتیک است و از شیرخوارگی تا حدود 6-5 سالگی وزن آنچنانی نمی‌گیرند و تازه بعد از این سن وزن‌گیری کرده و کمبود وزن قبلی را جبران می‌کنند.

محمدعلی رئیسی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: کودکان مینیاتوری کودکان ظریف اندامی هستند که بچه‌های ریز نامیده می‌شوند.

عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان کودکان ایران گفت: عمدتاً این کودکان مشکل زیربنایی ندارند چرا که بعد از مشاهده آزمایشهایی که از این کودکان گرفته می‌شود می‌بینیم این کودکان نه سوء جذب دارند و نه اختلالات غددی مثل پرکاری تیروئید.

متخصص کودکان و نوزادان ادامه داد: کودکان مینیاتوری، معمولاً لاغریشان به صورت ارثی و ژنتیک است و پدر و مادر این کودکان نیز افراد لاغری هستند که حالت طبیعی و سالمی دارند.

عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان کودکان ایران تصریح کرد: کودکان مینیاتوری از شیرخوارگی تا حدود 6-5 سالگی وزن آنچنانی نمی‌گیرند و تازه بعد از سن 5 یا 6 سالگی وزن می‌گیرند و کمبود وزن قبلی را جبران می‌کنند البته این کودکان در آینده نه چاق می‌شوند و نه لاغر؛ بلکه بچه‌های سالم و متعادلی می‌شوند.

متخصص کودکان و نوزادان ادامه داد: این دسته از کودکان باید تا سن پنج‌سالگی در یک جاده رشد قرار بگیرد و از آن وزن نه بالاتر بروند و نه پایین‌تر تا اینکه به محدوده‌ای برسند که بتوانند وزن گیری مطلوب داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha