نتایج تحقیقات دانشمندان ایتالیایی نشان می دهد که سطح پایین کلسترول خون در افراد مستعد می تواند منجر به بروز اختلالات روحی روانی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، کاهش سطح کلسترول خون یکی از اهداف اصلی برای پیش گیری از بیماری های قلبی عروقی است. درحقیقت کلسترول ماده ای است که در عملکردهای بیولوژیکی خاصی شرکت دارد و اثرات کاهش بدون محدودیت سطوح آن در خون می تواند عوارض وخیمی به دنبال داشته باشد.

به تازگی محققان دانشگاه "رم تور ورگاتا" در تحقیقات خود نشان داده اند که در افراد مستعد، کاهش بدون محدودیت میزان کلسترول خون می تواند بروز آسیب های روحی روانی مثل افسردگی، کسلی، بی ارادگی و بدخلقی را تسهیل کند.

این اطلاعات نشان می دهد که یک ماده برای تنظیم کردن خلق و خوی ارتباط میان متابولیسم کلسترول و میزان سطوح سروتونین مغز را برقرار می کند.

درحقیقت این ارتباط توضیح می دهد که چرا کاهش میزان زیاد سطوح کلسترول می تواند سبب بروز علائم بیماری های افسردگی و یا کاهش فعالیت های تحرکی شود.

براساس گزارش سایبرمد، این محققان در این خصوص اظهار داشته اند:" اغلب پزشکان به اشتباه درمان هایی را در افراد با خطر سکته قلبی برای کاهش خارج از کنترل کلسترول خون ارائه می کنند که می تواند بیمار را باخطرات آسیب های روحی روانی مواجه کند. در حقیقت پزشکان متوجه نیستند در بیمارانی که بصورت دوره ای تحت درمان با داروهای استاتین قرار می گیرند، علت تغییرات خلق و خوی می تواند با کاهش سطوح کلسترول ارتباط داشته باشد."
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha