یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7669

کریج ونتر، دانشمند آمریکایی علم ژنتیک اعلام کرد که موفق شده است در لابراتوار اولین کروموزوم ترکیبی را به شیوه مصنوعی بوجود آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، کریج ونتر، بیولوژیست آمریکایی در تلاش بسوی ایجاد شکلی از حیات مصنوعی موفق شد در لابراتوار اولین کروموزم مصنوعی را بوجود آورد.

براساس گزارش روزنامه گاردین، ونتر که چندی قبل موفق شد اولین ژنوم کامل انسان را بدست آورد، خبر رسمی تحقیقات جدید خود را روز دوشنبه اعلام خواهد کرد.

ونتر در این خصوص اظهار داشت:" ایجاد کروموزم مصنوعی یک گام فلسفی مهم در تاریخ گونه بشر است. ما در حال گذر از خواندن کد ژنتیکی به توانایی نوشتن آن هستیم. این اقدام فرضیه هایی ممکنی را برای کارهایی که تاکنون حتی تصور آن را هم نمی کردیم ارائه می کند."

کروموزم مصنوعی که ونتر و 20 دانشمند دیگر موفق به ایجاد آن شده اند، محتوی قسمت های مختلف DNA باکتری "میکوپلاسما جنیتالیوم" است و به همین دلیل این دانشمندان عنوان "میکروپلاسما لابوراتوریوم" را برای آن انتخاب کرده اند.

در مرحله نهایی فرایند این آزمایش قرار است این کروموزم وارد یک سلول زنده شود و کنترل عملکردهای سلول را در اختیار بگیرد تا به این ترتیب شکل جدیدی از زندگی را بوجود آورد.

این کروموزم ترکیبی یک پیشرفت مهم در علم زیست شناسی بشمار می رود. بطوری که حتی می تواند منجر به ایجاد انسان مصنوعی هم بشود.

کروموزم مصنوعی هدفی است که علم زیست شناسی از دهه 90 با آن آشنا است، اما تاکنون هرگز روی این ماده تمرکز نشده بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha