سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه آموزش و پژوهش از ۱۰۰دانشگاه آسیا رتبه ۶۰ را دارد. ۱،۵ میلیارد نفر از جمعیت دنیا به فشار خون مبتلا هستند که در آینده به ۲ میلیارد نفر می‌رسند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ دکتر محمدرضا منصوری در کنگره تازه‌های فشار خون با اشاره به اینکه متأسفانه به علت توسعه شهرنشینی، زندگی ماشینی، نحوه تغذیه نامناسب، بی‌تحرکی و مصرف غذاهای ناسالم زمینه بیماری‌های غیرواگیر فراهم شده که فشار خون و دیابت در رأس آن قرار دارد، اظهار داشت: فشار خون بیشترین تأثیر را در ناحیه چشم دارد و نزدیک به 93 درصد انسدادهای عروق شبکیه بر اثر فشار خون بروز می‌کند و باقی نیز به دلیل دیابت و دیگر بیماری‌هاست.

وی در مورد جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران و نقش آموزش در اصلاح بسیاری از بیماری‌ها افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران توانسته است 11 سال متوالی در رتبه‌های آموزشی و پژوهشی مقام نخست را کسب کند که نتیجه تلاش تمام افرادی است که در اداره این دانشگاه نقش دارند.

دکتر منصوری گفت: حتی در آسیا نیز این دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش در بین 100 دانشگاه رتبه 60 را از آن خود کرده است و امیدواریم با اعتبارات بین‌المللی که به دست آورده‌ایم بتوانیم شاهد رشد روزافزون در عرصه‌های مختلف باشیم.

1.5 میلیارد نفر از جمعیت دنیا به فشار خون مبتلا هستند که در آینده به 2 میلیارد نفر می‌رسد

در ادامه کنگره تازه‌های فشار خون دکتر منصور گتمیری، معاون آموزشی مرکز تحقیقات نفرولوژی علوم پزشکی تهران نیز گفت: 1.5 میلیارد نفر از جمعیت دنیا به فشار خون مبتلا هستند که این رقم احتمالی بوده و از آنجایی که طبق آمار 30 درصد هر جامعه درگیر فشار خون است این آمار می‌تواند به بیش از 2 میلیارد نفر برسد.

وی نا آگاهی افراد از ابتلا به فشار خون را یکی دیگر از مشکلات این حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد افراد از سطح فشار خون خود مطلع نیستند که این امر یک فاجعه بسیار جدی است چرا که بیمار بدون علامت است و فرد حتی پس از درمان نیز وضعیت خود را پیگیری نمی‌کند و البته آموزش عمومی در کنترل این بیماری می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha