چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 76702
سلامت نیوز : مدیر بازرسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برخی پزشکان فقط مهرشان کار می‌کند و خودشان در بیمارستان‌ها فعالیت ندارند ولی پول‌های کلانی از بیمه‌ها می‌گیرند که با آنان برخورد قانونی می‌شود.

دکترمسعود مسلمی‌فر در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که براساس قانون جدیدی که در مجمع تشخیص مصلحت قرار است اصلاحیه آن صورت پذیرد مبنی بر اینکه پزشکان حق ندارند در بیش از 2 بیمارستان فعالیت کنند، اظهارداشت: بله، این یک قانون بسیار خوبی است که به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است تا از این به بعد دیگر هیچ پزشکی حق نداشته باشد به جز دو بیمارستان در بیمارستان دیگری فعالیت کند.

دکتر مسلمی‌فر با اشاره به اینکه متاسفانه مشاهده می‌شود که برخی پزشکان حضور فیزیکی در بیمارستان‌ها ندارند و فقط مهر آنان کار می‌کند، یعنی مهر پزشکی خود را به کس دیگری داده‌اند و از بیمه‌ها نیز بر این اساس پول‌های بسیاری می‌گیرند و این مسائل تخلف به حساب می‌آید، افزود: البته نسبت به جمعیت جامعه پزشکی تخلفات این قشر فرهیخته بسیار پایین است اما با توجه به بزرگی و شان جامعه پزشکی باید این قشر فرهیخته کشور حتی از کوچکترین تخلفات نیز مبرا باشند.

مدیر بازرسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تشریح این‌گونه تخلفات، بیان کرد: مثلاً ما پزشکانی داشتیم که در 5 تا 6 بیمارستان فعالیت می‌کردند و حتی شاهد آن بودیم که برای بیمه‌ها مدارکی ارسال می‌شد مبنی بر اینکه یک پزشک در طول یک روز 4 عمل جراحی پیچیده انجام داده است در حالیکه در یک روز نمی‌توان 4 عمل جراحی انجام داد و این نشان می‌داد که پزشک در بیمارستان حضور ندارد و فقط مهر آن کار می‌کند.

دکتر مسلمی‌فر بیان کرد: به هر حال این مسائل در مورد پزشکان به خصوص در زمینه نوع فعالیت آنان در بیمارستان‌ها، قانونی است که در تمام کشورهای دنیا به آن توجه می‌شود. مبنی بر اینکه یک پزشک باید در چند بیمارستان‌ مشخص فعالیت کند و در این زمینه نیز از این به بعد لیست و تعداد بیمارستان‌هایی که پزشکان فعالیت خواهند کرد به سازمان نظام پزشکی اعلام خواهد شد.

مدیر بازرسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این پرسش که براساس انتصاب جدید، انتخاب مشاور ویژه وزیر بهداشت در حوزه پزشکان عمومی را چگونه تشریح می‌کنید، اظهار داشت: این مسئله انتصاب بسیار خوبی بود زیرا یکی از شاکله‌ها و بدنه مهم حوزه سلامت پزشکان عمومی هستند که متاسفانه دچار معضلات متعددی نیز بوده و هرگز رشد پیشرفت علمی و نوع خدمات آنان تعریف مشخصی نداشت.

وی با اشاره به جایگاه مهم پزشکان عمومی، به خصوص در زمینه اجرایی شدن طرح پزشک خانواده به عنوان بزرگترین طرح ملی سلامت کشور، افزود: اگر امروز مشاهده می‌کنیم که کماکان پزشک خانواده با مشکلات متعددی درگیر است به‌خاطر آن است که پزشکان عمومی که محوریت اصلی این طرح هستند هنوز جایگاه اصلی خودشان را پیدا نکرده‌اند.

دکتر مسلمی‌فر در پیشنهادی به دولت حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود در دولت جدید یک معاونت برای وزارت بهداشت با عنوان معاونت پزشک خانواده تشکیل شود همان‌طور که قرار بود معاونت پزشک عمومی نیز در وزارت بهداشت تثبیت شود که در نهایت مشاور ویژه پزشکان عمومی برای وزیر بهداشت منصوب شد.

مدیر بازرسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: اگر دولت یازدهم بتواند تدابیری جهت ارتقاء پزشکان عمومی در کشور ایجاد کند مسلماً روند اجرایی پزشک خانواده و نظام ارجاع نیز منظم‌تر خواهد شد. زیرا تعریف مهم حوزه سلامت در پزشک خانواده و نظام ارجاع خلاصه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha