پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 76715

سلامت نیوز : با توجه به مواد مورد استفاده برای تهیه شكلات، شكلات‌های مختلف فرمولهای گوناگونی دارند كه در ذیل به آنها اشاره خواهد شد:

شكلات شیری

از آن جایی كه نسبت به شكلاتهای تلخ فلاوانول كمتری دارد انتخاب مناسبی نمی‌باشد. اما با انتخاب یك تكه شكلات كه میزان كاكائوی آن متوسط یا بالا ( در حدود 40‌درصد ) بوده و حاوی مقداری از مغزها یا میوه‌های خشك شده باشد می‌توانید فواید آن را افزایش دهید.

شكلات سفید

جیانكولی می‌گوید: از آن جایی كه این نوع شكلات فاقد كاكائو می‌باشد بر خلاف انتظار فاقد هر گونه ارزش غذایی است. تنها مزیت این نوع شكلات‌ها وجود مقدار بسیار كم كلسیم موجود در آن است.

شكلات تلخ

این نوع شكلاتها با رنگ كاملاً تیره و كمی تلخی بهترین و استانداردترین نوع شكلات هستند چرا كه حاوی مقادیر بالایی از كاكائو هستند. بیشتر ذائقه‌ها نمی‌توانند طعم تند كاكائوی تلخ خالص را تحمل كنند اما شكلات تلخ‌هایی كه حاوی 70‌درصد كاكائو هستند گزینه خوبی هستند. پس از انتخاب میزان تلخی شكلات حالا نوبت به آن است كه گوشه چشمی هم به برند و ماركی كه انتخاب می‌كنید داشته باشد تا مطمئن شوید كه تقلبی نباشند. كره كاكائو یكی از مواد تشكیل دهنده شكلاتهای اصل است. از شكلاتهایی كه حاوی شیره ذرت، قند نیشكر و شیر كامل هستند خودداری نمایید.

منبع : آرمان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha