پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 76716
سلامت نیوز : مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: خشکسالی‌های متوالی در استان اصفهان، منابع آبی را دچار کمبود کرده است. هاشم امینی در نشست خبری که به مناسبت هفته صرفه‌جویی برگزار کرده بود با اشاره به اینکه این استان در شش سال اخیر کمترین میزان بارش را تجربه کرده است، عدم مدیریت صحیح منابع آبی را علت اصلی بحران آب در این استان دانست. با توجه به اینکه سرانه میزان بارندگی در دنیا بین 700 تا 750 میلی‌لیتر است، امینی گفت: متوسط بارش هرچند در کشور ما به 200 تا 250 میلی لیتر می‌رسد، اصفهان اما به خاطر قرارداشتن در اقلیم خشک و نیمه‌خشک، تنها 120 میلی‌لیتر بارش سالانه دارد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شرق ؛ او موضوع بحران آب را یک موضوع جهانی دانست و گفت این بحران نه‌فقط در اصفهان، بلکه امروزه یک دغدغه جهانی است، ما تلاشمان را برای جلوگیری از هدررفتن آب می‌کنیم و از مردم نیز انتظار همکاری داریم.  وی همچنین از نشت‌یابی‌های مکرر و تعویض لوله‌های فرسوده برای جلوگیری از نشت آب خبر داد. مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان، استاندارد سرانه مصرف خانگی آب در کشور را 150لیتر در شبانه‌روز برای هر فرد اعلام کرد و افزود در اصفهان این رقم 162لیتر در شبانه‌روز است و باید برای کاهش آن و رساندن به مصرف استاندارد تلاش کرد.

وی همچنین از آبرسانی به شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار خبر داد و گفت این طرح‌ها در حال حاضر در دست اجرا هستند و نیز طرح تصفیه‌خانه آب خوانسار تا ماه آینده کلنگ‌زنی می‌شود. او با تاکید بر اینکه حضور فولاد مبارکه برای مشارکت در طرح فاضلاب قطعی شده است، افزود: در دو سال گذشته وقتی فهمیدیم منابع دولتی نمی‌تواند کمکی به بهبود وضع آب و فاضلاب کند، با بخش رابط وارد کار شدیم و در همین راستا برای ایجاد قرارداد متقابل با فولاد مبارکه اصفهان جهت ساخت شبکه فاضلاب قدم‌هایی برداشته شده است تا در ازای تامین منابع مالی 120‌میلیاردتومانی برای ساخت این طرح در بازه زمانی سه‌ساله پساب این شهرها در اختیار فولاد مبارکه قرار گیرد تا از این طریق، مصرف خود را از رودخانه زاینده‌رود قطع کرده و با پساب‌ها، آب خود را تامین کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha