پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 76720
سلامت نیوز : بارها شنیده ایم که به طور روزانه باید از انواع میوه ها و سبزی ها استفاده کرد اما نتایج بررسی ها نشان می دهد این گروه مواد غذایی نسبت به ۵۰ سال پیش خواص تغذیه ای کمتری دارد. اما علت چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ به گفته محققان، کشت مداوم در یک زمین معین، باعث کاهش خواص محصولات می شود و میزان مواد کانی، ویتامین ها و پروتئین  بین ۵تا ۴۰درصد کاهش پیدا می کند. هر چه برداشت محصول بیشتر باشد، خاصیت خاک نیز کاهش پیدا می کند. به گفته محققان این روش نادرست کشاورزی به کاهش موادمغذی خاک منجر می شود و از طرفی نیاز به استفاده از کود و آفت کش ها بیشتر می شود.این در حالی است که اگر گیاهان سالم باشند به طور طبیعی از خود در برابر حشرات محافظت می کنند.

با توجه به این که برای حفظ سلامت تاکید می شود که مصرف میوه و سبزی خام را افزایش دهید، این سوال مطرح است که با این وضعیت چگونه می توان از مصرف این دو گروه مواد غذایی بهره گرفت؟

از میوه و گیاهانی که در منطقه خودتان کشت می شود، استفاده کنیداز آن جا که طولانی شدن زمان حمل محصولات از زمین کشاورزی تا محل فروش ممکن است باعث از بین رفتن مواد مغذی سبزی یا میوه شود بهتر است از محصولات کشاورزی محل سکونت خود استفاده کنید.

میوه ها و سبزی های براق، سریع نظر همه را به خود جلب می کند اما میوه های ارگانیک که کوچک تر است و خیلی هم خوش شکل نیست کمتر در معرض آفت کش قرار گرفته است.

میوه و سبزی را ریز خرد نکنیدحداقل زمان را برای خرد کردن میوه ها و سبزیجات در نظر بگیرید تا میوه و سبزی در معرض هوا، مواد مغذی خود را از دست ندهد.

زمان پخت محدود شود

اگر چه در برخی موارد، استثنا وجود دارد (مانند گوجه فرنگی) اما هر چه میوه یا سبزی کمتر پخته شود، ماده مغذی بیشتری را در خود حفظ می کند. تا حد امکان میوه و سبزی را خام مصرف کنید و اگر نیاز به پخت دارد، زمان پخت و تماس آن با آب را نیز به حداقل برسانید تا ارزش غذایی را در خود حفظ کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha