تلاش‌های مجلس برای ترمیم بودجه به نتیجه نرسید و با این وضعیت پیش بینی می‌کنیم با سال سختی روبرو باشیم.

تلاش‌های مجلس هم برای افزایش اعتبارات سلامت بی نتیجه ماند
سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بودجه پیش بینی شده حوزه سلامت جوابگوی نیاز کشور نخواهد بود گفت: « تلاش‌های مجلس برای ترمیم بودجه به نتیجه نرسید و با این وضعیت پیش بینی می‌کنیم با سال سختی روبرو باشیم.»

دکتر حسن امامی رضوی، معاون درمان وزیر بهداشت در گفت‌وگو با سینانیوز در خصوص مشکلات بیمارستان‌ها در تهیه وسایل و تجهیزات گفت: «اینکه بیمارستان‌ها در تامین وسایل خود مشکل دارند قابل قبول است و کمبود تا حدودی وجود دارد ولی اینطور هم نیست که برای وسایل اولیه معطل مانده باشیم.»

وی ادامه داد: «بسیاری از تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می‌شوند. البته دوره‌های تحریم اثرات و مشکلاتی به وجود آورده است ولی این موضوع نباید بر کیفیت خدمات تاثیر گذار باشد لذا باید بیمارستان‌ها تلاش کنند تا نیازهایشان را به هر نحوی که شده تامین کنند.»

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین در خصوص بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها گفت: «ما تعاملات بسیاری با سازمان‎های بیمه گر داریم تا بدهی خود به بیمارستانها را هر چه زودتر بپردازند آنها نیز تلاش خود را می‌کنند . سازمان بیمه خدمات درمانی وابسته به اعتبارات دولتی است به همین دلیل به محض اینکه بودجه‌های دولتی در مجلس به تصویب برسد و اختصاص یابد بدهی خود را پرداخت خواهند کرد.»

دکتر امامی رضوی اصلاح مدیریتی سازمان تامین اجتماعی را یکی از راههای موثر در پرداخت بدهی‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: « این سازمان باید در این شرایط حاد اعتباراتی را که سرمایه گذاری کرده است را به طرف بخش درمان سوق دهد تا نیازهای مردم هر چه زودتر برطرف شود.»

وی در خصوص انتظارتش از دولت یازدهم گفت: « اولین انتظار ما این است که بخش سلامت جزء دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی دولت یازدهم باشد. توجه به بخش سلامت با افزایش منابعی که دولت در بخش سلامت سرمایه گذاری می کند می تواند در رفع مشکلات سلامت موثر باشد.»

به گفته معاون درمان وزیر بهداشت، اصلاح ساختار نظام سلامت و ساز و کارهای ارائه خدمات باید در برنامه کاری دولت یازدهم قرار بگیرد.

دکتر امامی رضوی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با بوجه ای که دولت پیش بینی کرده مشکلات نظام سلامت حل خواهد شد گفت: «بودجه ای که دولت برای سلامت پیش بینی کرده قابل توجه نیست. البته مجلس تمام تلاش خود را کرد تا بودجه ترمیم شود ولی بر اساس اخباری که داریم این تلاش چندان به نتیجه نرسیده است . سال 91 سال سختی برای نظام سلامت کشور بود به نظر می رسد سال 92 نیز برای نظام سلامت سال سختی باشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha