سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای كشورهای همسایه عراق را تحت خطاب قرار داد واعلام كرد: باید این كشورها مراقبت خود را در زمینه جلوگیری از شیوع این بیماری افزایش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان بهداشت جهانی طی بیانیه‌ای اعلام كرده سفر و تجارت به عراق یا از مناطق مختلف عراق به سایر كشورها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

همچنین در این بیانیه آمده است، تاكنون 3 هزار و389 مورد وبا در عراق گزارش شده و 14 نفر نیز بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

طبق این بیانیه، این بیماری دو هفته پیش به بغداد رسید و اكنون در استان دیالا كه در همسایگی بغداد است موارد متعددی از اسهال كه به نظر می‌رسد بر اثر وبا باشد، گزارش شده است.

گفتنی است، این وضعیت تمامی اقدامات پیشگیرانه در این زمینه را با شكست مواجه ساخته است و به نظر می‌رسد این تلاشها هیچ گونه تاثیری در كنترل این بیماری نداشته‌اند.

همچنین در این بیانیه آمده است احتمال شیوع وبا در عراق و مناطقی از عراق كه تا كنون به این بیماری مبتلا نشده‌اند بسیار بالاست.

گفتنی است، این وضعیت تمامی اقدامات پیشگیرانه در این زمینه را با شكست مواجه ساخته است و به نظر می رسد این تلاشها هیچ گونه تاثیری در كنترل این بیماری نداشته‌اند.

آْژانس سلامت سازمان ملل نیز اعلام كرده، 5 میلیون بسته قرص برای عراق خریداری شده است و دو متخصص اپیدمیولوژیست نیز برای كمك به وزارت بهداشت عراق در مبارزه با وبا به عراق فرستاده شده‌اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha