سلامت نیوز : عضو کمیسیون مکمل‌ها و شیرخشک سازمان غذا و دارو از بررسی‌های کارشناسی برای تسهیل تهیه و تولید شیرخشک رژیمی در کشور جهت برطرف کردن مشکلات نوزادان بیمار خبر داد.

دکتر جعفر میرفخرایی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره مباحث راهبردی شیرخشک رژیمی اظهار داشت: در این باره و برای رفع مشکلات شیرخشک رژیمی جلسه‌ای در کمیسیونی در سازمان غذا و دارو برگزار شد تا این مباحث مورد کارشناسی دقیق قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا 4 شاخه راهبردی برای بررسی مشکلات شیرخشک رژیمی با حضور کارشناسان متعدد مورد بررسی قرار گرفت و این جلسات در راستای اهداف راه اندازی  16 کمیته راهبردی در سازمان غذا و دارو صورت می‌پذیرد.

دکتر میرفخرایی ادامه داد: ما نیز به عنوان فعالان طب سنتی کشور به این کمیسیون دعوت شده‌ایم تا بتوانیم با ارائه پیشنهاد و با استفاده از نظرات کارشناسی آیین‌نامه‌های لازم برای برطرف کردن مشکلات شیرخشک رژیمی تهیه شود تا در نهایت به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور کارشناسان و صاحبنظران حوزه‌های مختلف سلامت در این کمیته‌ها که با عنوان کمیسیون‌های متعدد در سازمان غذا و دارو تشکیل شده است می‌تواند برای رسیدن به یک اجماع در تصمیم‌گیری‌ها، مشکلات متعدد حوزه بهداشت و درمان کشور بخصوص مباحث دارویی و علی‌الخصوص شیرخشک رژیمی که برای کودکان بیمار بسیار حیاتی است موثر واقع شود.

سومین جلسه کمیسیون مکمل‌ها و شیرخشک در سازمان غذا و دارو برگزار شد که در این جلسه ادامه بررسی اهداف و وظایف این کمیسیون مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و همچنین مقرر شد موارد مطروحه جهت بررسی کارشناسان ارسال و پس از آن مورد تصویب اعضای کمیسیون قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha