پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 76751

پزشکان عمومی برای ثبت‌نام در برنامه پزشک خانواده می‌توانند از روز شنبه هشتم تیر ماه به سایت www.1590.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود قدام کنند.

پزشک خانواده وارد تهران شد
سلامت نیوز :  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران خبرداد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ محمدحسن طریقت منفرد در نشستی خبری گفت: پزشکان عمومی برای ثبت‌نام در برنامه پزشک خانواده می‌توانند از روز شنبه هشتم تیر ماه به سایت www.1590.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود قدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این مقرر بود برنامه پزشک خانواده از ابتدای سال درتهران آغاز شود اما تا منابع مربوطه تامین نشود به صلاح نبود طرحی آغاز شود.

به گفته طریقت منفرد  با توجه به اینکه الگوی جدید برنامه پزشک خانواده در هفت استان دیگر با موفقیت اجرا شده است  و به دنبال ابلاغ بودجه مشکل اعتباری برنامه نیز برطرف شد، پزشک خانواده در تهران آغاز شد.

طریقت منفرد درباره اعتبارات برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع گفت: معمولا اعتبار برنامه پزشک خانواده همان اعتبار بیمه‌هاست، در مجموع اعتبار اصلی این برنامه اعتبارات بیمه‌ایست اما از آنجا که در ابتدا یکسری هزینه‌های اضافه دارد این اعتبارات بیمه‌ای نیازمند تقویت است.

وی ادامه داد: بنابراین آنچه که معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به این منظور تخصیص داده، تمام اعتبارات مورد نیاز برنامه پزشک خانواده نیست.

وزیر بهداشت با اشاره به اعتبار 2000 میلیارد تومانی برنامه ملی پزشک خانواده برای سال جاری، گفت: دو نهم این اعتبار معادل 400 میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است و مابقی نیز ماه به ماه تخصیص می‌یابد.

طریقت منفرد با رد ادعاهایی مبنی بر مشکلات اعتبار پزشک خانواده، گفت: پزشک خانواده مشکل اعتباری ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha