با خوردن این مواد غذایی تناسب اندام خود را حفظ کرده و به جنگ با نفخ و ورم بروید.

سلامت نیوز: اگر می‌خواهید همیشه اندامی متناسب و شکمی تخت داشته باشید، خوردن این مواد غذایی را از یاد نبرید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، با خوردن این مواد غذایی تناسب اندام خود را حفظ کرده و به جنگ با نفخ و ورم بروید.

- فلفل دلمه‌ای قرمز:

این سبزی با رنگ زیبا سرشار از آنتی اکسیدان (به ویژه ویتامین C و بتاکاروتن) است. علاوه بر این فلفل دلمه‌ای قرمز محرک سیستم گوارش بوده، متابولیسم بدن را سرعت می‌بخشد و به کاهش وزن اضافه کمک می‌کند. این ماده غذایی برای افرادی که رژیم غذایی لاغری دارند اگر آن را به صورت خام یا به صورت معجون مصرف کنند، بسیار خوب است.

- سوسن عنبر (نعنا اهوازی)

این سبزی نفخ و سوء هاضمه را برطرف می‌کند و دردهای دستگاه گوارش انسان را تسکین می‌بخشد. بدین منظور می توانید از آیس تی با طعم نعنا استفاده کرده و یا اینکه چند برگ نعنا را به آب نوشیدنی خود اضافه کنید.

- سبزیجات با برگهای سبز

مصرف سبزیجات با برگهای سبز نه تنها راهی خوب برای افزایش حجم وعده‌های غذایی است (بی آنکه میزان کالری دریافتی تغییری یابد)، بلکه این مواد سرشار از مواد مغذی چون ویتامین A, C ,K ، فولات، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبرهستند. توصیه می‌شود که از این سبزیجات در سالاد و سوپ‌ها استفاده شود و یا به صورت خام در کنار بشقاب غذایتان گذارده و میل نمایید.

- ماست:

مصرف ماست بسیار توصیه می‌شود چرا که باکتری‌های پروبیوتیک موجود در ماست باعث سالم ماندن دستگاه گوارش می شود و کمتر موجب تولید گاز و نفخ و یبوست می‌گردند. هر چه نفخ کمتر باشد شکم تان صافتر دیده می شود. بهتر است که به دنبال ماست‌های طعم دار نروید چرا که بیشتر آنها حاوی شکر هستند.

- غلات کامل:

در مقایسه با کربوهیداراتهای تصفیه شده مثل برنج و نان سفید وقتی از غلات کامل استفاده می‌کنیم بدن انسولین کمتری ترشح می کند. اگر می‌خواهید کمر باریک‌تری داشته باشید غلات کامل مثل عدس، برنج قهوه‌ای، نان جو کامل را جایگزین نان سفید و برنج نمایید.

- سبزیجات گروه کلم:

سبزیجات این گروه شامل کلم بروکلی، کلم دکمه ای، مارچوبه، لوبیاها هستند. این گروه، حاوی مواد مغذی چون ویتامین A, C ,K ، فولات، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر هستند.

- روغن زیتون:

چربی‌های غیر اشباع که در روغن‌هایی همچون روغن زیتون یافت می‌شوند. چربی‌های شکم را کاهش می‌دهند و درعین حال که میزان کالری دریافتی را افزایش نمی‌دهند.

- سرکه سیب:
تحقیقات جدید نشان از آن دارند که مصرف روزانه 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب به مدت 12 هفته ( که بهتر است با 1 لیوان آب مخلوط شود و میل شود) موجب کاهش وزن و کاهش چربی‌های شکم می شود. این خاصیت سرکه سیب به دلیل اسید استیک آن است. گفته می شود اسید استیک موجب تولید پروتئینهایی می شود که موجب شکستن چربیهای شکم می شوند.

- چای سبز:

چای سبز حاوی مواد شیمیایی خاصی به نام پلی فنول و کاتچین است که موجب افزایش سرعت متابولیسم بدن و سوختن چربیها می شوند. نوشیدن 3-2 فنجان چای سبز در روز موجب کاهش دور کمر و بهره بردن از دیگر مزایای آن می شود.

10 - سیب ها

سیب ها جزو محبوبترین میوه های دارای کالری منفی هستند. سبزیجات و یا میوه های دارای کالری منفی دسته ای از مواد هستند که بدن برای هضم آنها بیش از کالری دریافتی از خود آنها انرژی صرف می کند. می توانید از سیب ها، اسنکها و میان وعده های خوشمزه ای درست کنید که چیزی به چربی بدن اضافه نمی کنند.

11 - تخم مرغ

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است و حاوی آمینو اسیدهایی است که بدن برای ساختن همه چیز از فیبرهای مولکولی تا مواد شیمیایی مغز به آنها نیاز دارد. تخم مرغ غذایی خیلی خوب برای وعده صبحانه است و موجب می شود در طول روز کمتر احساس گرسنگی کرده در نتیجه نیازتان به خوردن میان وعده را کاهش می دهد.

12 - بادام

بادام نیاز بدن به مواد معدنی مثل منیزیم را برآورده می سازد و سطح قند خون را تنظیم می کند. برای جلوگیری از ایجاد میل شدید به خوردن که منجر به پرخوری می شود، ثابت ماندن سطح قند خون بسیار مهم است.

13 - ماهی سالمون، تن و ماکرو

ماهی ها علاوه بر اینکه منبع بسیار غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند با بهبود واکنش بدن نسبت به انسولین متابولیسم بردن را بهبود بخشیده و به سوختن چربیها کمک می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha