عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: گزارشات معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان قانع کننده نبود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: گزارشات معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان قانع کننده نبود.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان در کمیسیون مربوطه مجلس شورای اسلامی حضور یافت و اقدام به ارائه آخرین گزارشات نسبت به وضعیت دارو در کشور کرد، که متاسفانه در این راستا اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از توضیحات ارائه شده قانع نشدند.

وی ادامه داد: نباید در رابطه با موضوعی حساس چون دارو که سلامت مردم را شامل می شود، کلی گویی کرد، باید در رابطه با این موضوع شفاف سازی مناسبی صورت گیرد.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت با اشاره به اظهارات معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان، مبنی بر اینکه هیچ نگرانی در رابطه با واردات دارو وجود ندارد، گفت: امیدواریم این ادعا صحت داشته باشد چراکه از مسوول محترم خواستار ارائه گزارشات مکتوب شدیم، ولی باید توجه کرد که لازم است برای شش ماه آتی ذخیره دارو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه، مبادله ای شدن ارز واردات دارو مشکلاتی را در رابطه با تامین دارو های خاص به وجود آورده است، اظهار کرد: متاسفانه این عمل باعث شده تا داروهای بیهوشی و بیماری های خاص قیمت بالایی داشته باشند به طوری که این موضوع هزینه های بالایی را برای بیماران به دنبال دارد.

فتاحی در رابطه با برخی اظهارات مبنی بر وجود داروهای تاریخ گذشته در برخی داروخانه‌ها، اظهار کرد: در این رابطه نظارت قابل قبولی بر داروخانه‌ها شکل می گیرد، ولی باید توجه کرد در تمامی حوزه‌ها افرادی با زیر پا گذاشتن وجدان خود با جان مردم بازی می کنند، باید جلوی برخی از اقدامات احتمالی در این زمینه را سد کرد.

وی همچنین در رابطه با وضعیت دارو در آذربایجان غربی، اظهار کرد: وضعیت دارو در استان شرایط مناسب و نگران کننده‌ای ندارد، ولی باید توجه کرد برخی از داروها همانند داروهای بیماران هموفیلی و انسولین افزایش قیمت داشته‌اند، در این راستا نیز فشار حاصل بر بیماران را باید کم کرد تا بیماران دغدغه ای جز بهبودی نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha