یك گروه كه درباره تغذیه مادر تحقیق می‌كنند اعلام كردند فواید مصرف ماهی برای زنان باردار بسیار بیشتر از خطرات ناشی از جیوه موجود در ماهی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری فرانسه،این گروه كه متشكل از پزشكان متخصص زنان و كارشناسان تغذیه بودند، با همكاری "ائتلاف ملی سلامت مادران و نوزادان" (‪ (HMHB‬متذكر شدند كه توصیه‌های آنها به دنبال آن صادر می‌شود كه بحث درباره وجود جیوه در ماهی سبب سردرگمی زنان بار دار و كاهش مصرف ماهی شده است.

این گروه تاكید كردند، مصرف كم ماهی سبب می‌شود اسید چرب امگا سه به میزان كافی به بدن زنان باردار نرسد كه این مسئله سلامت مادران و كودكان انها را به خطر می‌اندازد.

این پزشكان به زنانی كه قصد بارداری دارند، زنان باردار و یا آنهایی كه در دوران شیردهی به سر می‌بردند توصیه كردند كه "برای رشد ذهنی و حركتی كودك و برای كاهش خطر زایمان زودرس و افسردگی بعد از زایمان هر هفته حدود ‪ ۱۲‬انس (‪ ۳۴۰/۲۰‬گرم) ماهی مانند ماهی سالمون، تن، ساردین و ماكرو مصرف كنند.

دكتر "راجر نیومن" یكی از اعضای گروه تغذیه مادر و استاد متخصص زنان و زایمان در "دانشگاه كارولینای جنوبی" گفت، آنها از مطالعه خود دریافتند كه زنان باردار از مصرف غذاهای دریایی در دوران بارداری می‌ترسند و ابراز امیدواری كرد كه توصیه‌های علمی آنان به زنان باردار، زنانیكه در دوران شیردهی بسر می‌برند و یا آنهاییكه قصد بارداری دارند اطمینان دهد كه با مصرف ماهی در جهت منافع خود و كودكانشان گام برمی‌دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha