سلامت نیوز،مشاور وزیر بهداشت گفت: قوه قضاییه اكنون پیگیر پرونده علی اكبری كه مدعی انرژی درمانی است، شده و وزارت بهداشت هم نه فقط با این فرد، بلكه با هر شخصی كه خودسرانه طبابت كند، مخالف است.

مشاور وزیر بهداشت: قوه قضائیه پرونده علی اكبری را پیگیری می كند

خبرگزاری انتخاب : احمد نجابت، مشاور وزیر و مدیر كل دفتر ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایتهای وزارت بهداشت در گفتگو با فارس افزود: انرژی درمانی مانند برخی روشهای دیگر از جمله طب سوزنی یا گیاه درمانی در علم پزشكی به عنوان روشهای جایگزین مطرح است و مبنای علمی دارد، اما نه هر كه سر بتراشد قلندری داند.

وی اضافه كرد: در ایران هر نوع فعالیت پزشكی و تبلیغات پزشكی باید با مجوز وزارت بهداشت باشد و نمی شود به هر كسی كه ادعای انرژی درمانی یا درمان سرطان یا كشف یك داروی جدید كرد، اجازه فعالیت داد مگر اینكه مدرك معتبر علمی داشته باشد و بتواند ادعای خود را ثابت كند.

وی گفت: ما در وزارت بهداشت هر شخصی را كه ادعایی داشته باشد، به معاونتهای پژوهشی، آموزشی، دارویی و معاونت سلامت وزارت بهداشت هدایت می كنیم، در آنجا پرونده و مداركشان بررسی می شود و اگر تأیید شد به او اجازه فعالیت داده می شود، در همه جای دنیا نیز چنین است.

مشاور وزیر بهداشت اضافه كرد: در سالهای گذشته جنگ، گرفتاریهای خارجی و داخلی و فعالیتهای دشمنان ضد انقلاب باعث شد بعضی ها و بعضی مسؤولان غفلت كنند و نظارت كارآمد نباشد و در این میان بعضی ها با عناوین مختلف از جمله هیپنوتیزم، انرژی درمانی یا كشف داروهای ضد سرطان، سلامت مردم را به خطر انداخته اند، اما بعد از تشكیل دولت نهم و سیاستهای جدید دولت و شخص وزیر بهداشت، قرار شد این مسایل ساماندهی شود.

نجابت گفت: اكنون در وزارت بهداشت سیاست این است كه از هر كشف و اختراع جدید كه مبنای صحیحی داشته باشد استقبال می شود، اما متأسفانه این مدعی انرژی درمانی بدون توجه به این مسایل كارش به جایی رسیده كه به عنوان مثال در استان فارس و در شهر مرودشت در استادیوم فوتبال، دهها، صدها و بلكه هزاران نفر را یك جا جمع كرد و از هر كدام 5 یا 6 هزار تومان گرفت تا از جلوی آنها رد شود و دست تكان دهد.

مدیر كل دفتر ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایتهای وزارت بهداشت اضافه كرد:  جدیداً با خواهر این آقای علی اكبری صحبت می كردیم، خواهرش گفت كه او تحصیلاتی ندارد و كارهای او یك حالت تجربی دارد حتی ادعا كرد كه او در زمانی كه بچه بود، اذان می گفت و بیماران بیمارستانی كه نزدیك خانه ما بود، خوب می شدند. اما من به او گفتم كه در هر صورت باید مدارك علمی داشته باشد.

وی اضافه كرد: حدود 10 سال پیش هم وی به آقای دكتر علویان كه قبلاً در دانشگاه بود و اكنون معاون سلامت است، معرفی شد و دكتر علویان از او خواست كه اگر بتوانی بیماری را درمان كنی در بخش به تو بیمار می دهیم، اما او حاضر نشد.

مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: متأسفانه برخی افراد مسؤول و غیرمسؤول به دلایل حسن نیت از وی دفاع می كنند.
نجابت گفت: البته این فرد یك تعدادی CD و عكس و فیلم از برخی افراد و مسؤولان دارد كه مدعی است پیش آنان رفته و آنان خوب شده اند، اما كارهای او هیچ مبنای علمی ندارد.

وی افزود: این فرد ادعاهای دیگر هم دارد كه من در دنیا مشهورم؛ چون سابقاً در كشور سوئیس بوده است. ما هم به او گفتیم اگر جای دیگر به شما اجازه كار می دهند، بروید آنجا خدمت كنید، برای آنان انرژی درمانی كنید اگر می گذارند اما وزارت بهداشت یقیناً با این موارد برخورد می كند و اجازه نمی دهد هر كسی با سلامت مردم بازی كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha