سلامت نیوز: استاندار تهران با ابراز نگرانی نسبت به شیوع مصرف موادمخدر در کشور، بر مصونیت جامعه برای جلوگیری از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد تاکید کرد.

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با فارس، در مورد شیوع مصرف مواد مخدر در گروه سنی جوانان و دسترسی بالای آنها به مواد مخدر گفت: باید جامعه مصونیت پیدا کند و اگر چنین نشود هرکاری هم که کنیم از اقدامات درمانی تا مقابله‌ای اثرگذار نخواهد بود.

وی ادامه داد: مصون سازی جامعه فقط با تشدید روند مبارزه‌ای امکانپذیر نیست چرا که با وجود این اقدامات بازهم جای نگرانی وجود خواهد داشت.

استاندار تهران گفت: لازمه مصون سازی جامعه از شیوع موادمخدر این است که اقدامات فرهنگی را گسترش دهیم.

تمدن در پاسخ به اینکه وجود لابراتورهای زیرزمینی تولید مواد مخدر رو به افزایش است و این به کار مقابله‌ای و نظارت بیشتر نیاز دارد گفت: لابراتورهای زیرزمینی تولید مواد مخدر وجود دارند اما در کنار مبارزه بی‌امانی که انجام می‌شود لازم است، اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کشور هزینه موادمخدر را پرداخت می‌کند و شهدای بسیاری را در این راه داده‌ایم و هنوز هم باید کار کنیم.

به گفته طاها طاهری، جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر یک میلیون و 325 هزار نفر معتاد در کشور وجود دارد که از این میزان، مصرف مواد در گروه سنی 15 تا 19 سال معادل 13.56درصد،گروه سنی 20 تا 24 سال معادل16.83 درصد، 25 تا 29 سال معادل 14.32 درصد بوده و بقیه به گروههای سنی 30 تا 64 سال اختصاص دارد.

همچنین وضعیت تحصیلات مصرف کنندگان موادمخدر نیز به این صورت است که 5.68 درصد بی سواد، 8.03درصد تحصیلات ابتدایی، 11.76 درصد راهنمایی، 37.86 درصد متوسطه، 15.22درصد مقطع کاردانی و 21.45 درصد لیسانس و بالاتر را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha