سلامت نیوز: برخی همواره به دنبال کلید جادویی برای داشتن پوستی شاداب هستند غافل از اینکه رعایت برخی نکات ساده و کم خرج مانند خوردن میوه و سبزی تازه و رعایت رژیم غذایی بهترین نسخه‌ای است که می‌توان پیچید.

مریم مهرآزی در گفت‌وگو با فارس در مورد نقش تغذیه در سلامت پوست خاطر نشان کرد: برای داشتن پوست سالم و شاداب عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، مراقبت‌های محیطی و تغذیه نقش دارد.

وی ادامه داد: برخی برای داشتن پوست سالم و شاداب تنها استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و ضد آفتاب را مورد توجه قرار می‌دهند در صورتی که تغذیه نیز یکی از ارکان اصلی شادابی و سلامت پوست است.

این متخصص تغذیه رعایت زنجیره درست غذایی و رساندن تمام مواد مورد نیاز بدن طی روز را یکی از نکاتی برشمرد که اغلب افراد به آن بی‌توجه هستند و افزود: مصرف میوه و سبزیجات تازه، لبنیات سبب می‌شود تا املاح و ویتامین‌هایی مانند ویتامین A  و E  که در شادابی پوست بسیار مفید هستند تأمین شود اما برخی افراد به ویژه زنان شاغل به دلیل کمبود وقت رو به مصرف غذاهای آماده می‌آورند که حاوی مقدار زیادی مواد نگهدارنده و نمک است که علاوه بر ایجاد فشار خون و کبد چرب خود به مرور از شفافیت و سلامت پوست کم می‌کند.

مهرآزی خاطر نشان کرد: خوردن وعده‌های غذایی سنگین به ویژه در وعده شام بیشترین آسیب را به پوست می‌رساند و پوست را به سمت پیر شدن سوق می‌دهد. آنهایی که علاوه بر تناسب اندام ترجیح می‌دهند پوستی شاداب داشته باشند سوپ رقیق و آب میوه طبیعی را می‌توانند در وعده پایانی روز قرار دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر این نکته تأکید کرد که برخی از روی عادت در طی روز مدام چای یا قهوه می‌نوشند در حالی که کافئین موجود در این مواد فرد را از داشتن پوستی شاداب بی‌بهره کرده و در عین حال پوست را خشک می‌کند.

وی به آنهایی که برای رفع تشنگی نیاز به نوشیدن مایعات دارند توصیه کرد تا نوشیدنی‌های گیاهی مانند چای سبز و چای ترش را جایگزین چای و قهوه کنند.

بنابر تأکید این متخصص تغذیه مصرف بیش از حد مواد قندی مانند انواع شیرینی، قند و شربت‌ها مقاومت و ایمنی پوست را از بین می‌برد و به تدریج بدن قادر نخواهد بود قند را به درستی جذب و یا احیا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha