پزشكان در دو نقطه از شهر با اجازه سازمان نظام پزشكی مجاز به دایر كردن مطب هستند.

دكتر جمشیدی معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشكی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: هیچ پزشكی حق ندارد در چند نقطه شهر مطب دایر كند در صورت مشاهده چنین امری به طور یقین سازمان نظام پزشكی با افراد خاطی برخورد خواهد كرد.
وی گفت: تمامی پزشكان مجاز هستند در دو نقطه از شهر مطب دایر كنند كه آن هم نباید در یك فاصله زمانی باز باشد. در دو نوبت صبح و ظهر و در دو روز متفاوت در دو شهر مختلف هم نمی‌توانند اقدام به دایر كردن مطب كنند.
**سطح علم پزشكی ما از خیلی كشورهای منطقه بالاتر است
دكتر جمشیدی درخصوص اعزام پزشكان به خارج از كشور گفت: سطح علم پزشكی ما در حدی است كه از نظر من به عنوان یك استاد دانشگاه از خیلی از كشورهای منطقه بالاتر است و حتی در بعضی از قسمت‌ها با كشورهای اروپایی و امریكایی برابری می‌كند، چرا كه خیلی از عمل‌های جراحی سنگین مانند پیوند قلب كه هنوز شاید در خیلی از كشورها انجام نمی‌شود در كشور ما به راحتی پزشكان این كار را می‌كنند.
وی ادامه داد: هم اكنون در علم پزشكی تمامی گروه‌ها در مقطع فوق تخصصی تربیت می‌شوند و دانشجویان برجسته‌ای نیز در این مقاطع داریم.
جمشیدی تاكید كرد: پزشكان ما به دو مشكل از كشور خارج می‌شوند، عده‌ای برای ادامه تحصیل و عده‌ای به علت سیستم تربیت پزشك عمومی در كشور خود به خود به كشورهای دیگر به خصوص كشورهای عربی اعزام می‌شوند.
**هزینه‌های درمان پایین‌تر از سایر كشورهاست
هزینه‌های درمانی در كشور ما خیلی پایین‌تر از سایر كشورهاست، به همین دلیل بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از كشور برای درمان منتقل می‌شوند.
جمشیدی درخصوص ورود بسیاری از بیماران از كشورهای دیگر برای انجام امور درمانی به ایران گفت: به طور غیر رسمی آژانس‌هایی تشكیل شده كه بیماران را از كشورهای دیگر برای انجام امور درمانی به ایران منتقل می‌كنند و وزارت بهداشت قصد دارد تور درمانی برای سامان دهی و قانونمندی این امر با همكاری وزارت ارشاد تشكیل دهد تا هم استانداردهای لازم رعایت شود و هم موازین قانونی رعایت شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha