شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 76837
سلامت نیوز : دردوران بارداری بایدنکاتی را برای حفظ سلامتی خود و جنین مورد توجه قرارداد.

* خونریزی واژینال

معمولا خونریزی کم و قطره‌قطره در ماه‌های اول بارداری، طبیعی است و جای نگرانی ندارد اما اگر خونریزی شدید باشد، به طوری که حداقل

2 تا 3 دستمال کاغذی با آن کاملا آغشته شود، باید بلافاصله به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

این نوع خونریزی‌ها می‌توانند نشانه‌ای از سقط جنین یا وجود مشکلی در روند بارداری باشند. هرچه خون از دست رفته بدن روشن‌تر باشد باید اهمیت بیشتری به آن بدهید.

* تهوع و استفراغ

  اگر اختلال‌ به‌ حدی‌ نرسیده‌ باشد كه‌ نیاز به‌ بستری‌ شدن‌ و دریافت‌ سرم‌ وجود داشته‌ باشد، این‌ دستورالعمل‌ها را پیگیری‌ كنید:

اگر صبح‌ها احساس‌ تهوع‌ می‌كنید، قبل‌ از برخاستن‌ از رختخواب‌ نان‌ سوخاری‌ یا شیرینی‌ خشك‌ بخورید.

وعده‌های‌ غذایی‌ بهتر است‌ كم‌ حجم‌ و تعدادشان‌ زیادتر باشد.

غذاهای‌ سرخ‌ كردنی‌ یا پر ادویه‌ نخورید؛ این‌ نوع‌ غذاها باعث‌ افزایش‌ تهوع‌ می‌شوند. مصرف‌ محصولات‌، خصوصاً كره‌، شیر و پنیر را محدود كنید.

پس‌ از اتمام‌ غذا، 45 دقیقه‌ بنشینید.

اگر نیاز به‌ سرم‌ باشد، پس‌ از مدتی‌ می‌توان‌ به‌ ترتیب‌ مایعات‌ شفاف‌ و رقیق‌، رژیم‌ كامل‌ مایعات‌، و سپس‌ رژیم‌ عادی‌ در وعده‌های‌ كوچك‌ را امتحان‌ كرد.

داشتن کمی حالت تهوع و حتی استفراغ کردن در 3 ماهه اول بارداری، امری کاملا طبیعی است که برای برخی از خانم‌های باردار پیش می‌آید اما اگر این تهوع و استفراغ‌ها به حد آزاردهنده‌ای برسند و بدن شما را در معرض کم‌آبی قرار دهند، خطرناک می‌شوند. یعنی اگر در صورت تکرر استفراغ‌های روزانه دچار سرگیجه، کاهش وزن یا خشکی دهان بشوید،

* تب بالا

درجه حرارت بدن یک خانم باردار نباید بیش از 38 درجه سانتی‌گراد یا 101 درجه فارنهایت باشد. تب بالا می‌تواند نشان‌دهنده وجود نوعی عفونت در بدن باشد. با این حساب اگر در طول بارداری احساس کردید بدنتان بیش از اندازه داغ است.

امکان دارد به یک بیماری عفونی مبتلا شده باشید و پشت گوش انداختن این موضوع یا درمان‌های خودسرانه باعث آسیب رسیدن به جنینتان می‌شود. ب بالای ۱۰۱ درجه فارنهایت یا ۳۸ درجه در دوران بارداری بسیار خطرناک است و باید جدی گرفته شود همه ما می‌دانیم که زنان باردار بیشتر در معرض خطر آنفلوآنزا هستند.

تب بالا در سه ماهه اول می‌تواند به نقایص جنینی منجر شود که به نام نقص لوله عصبی نامیده می‌شود.م ریخته است و باید هرچه سریع‌تر به اولین درمانگاه محل یا پزشک معالج خود مراجعه کنید.

منبع : جام نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha