با اختلاف ارز مرجع و مبادله ای که هزینه خیلی بالایی می شود باید به بیماران خاص کمک شود.

دولت با جبران اختلاف قیمت ارز به بیماران خاص کمک کند
سلامت نیوز : رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: درآمدی که از ما به التفاوت قیمت ارز مبادلاتی و ارز مرجع برای دولت حاصل می‌شود باید برای کمک به بیماران خاص هزینه شود.

رهبر مژده‌ای آذر در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه داروی بیماران خاص باید با ارز مرجع وارد شود، افزود: داروهای معمولی و عام باید با ارز مبادله‌ای قیمت گذاری شود همچنین بهتر است داروهایی که در کشور وجود دارد اما برخی افراد تاکید دارند که از نوع خارجی آن استفاده کنند باید با ارز آزاد وارد شود.

وی خاطرنشان کرد:این کار باید خیلی وقت پیش یعنی بعد از پایان جنگ تحمیلی صورت می‌گرفت تا تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و همچنین داروخانه‌ها از سرگردانی خارج می شدند.

مژده‌ای آذر با اشاره به اینکه در چنین وضعیتی مردم باید بیش از پیش از سوی سازمان‌های بیمه‌گر حمایت شوند و دولت نیز به این سازمان‌ها کمک کند، افزود: دولت باید با جبران اختلاف قیمت ارز مرجع و مبادله‌ای به بیماران خاص کمک کند.

رئیس انجمن داروسازان ایران با تاکید بر اینکه هرچه سریعتر باید نسبت به قیمت‌گذاری داروها اطلاع رسانی شود، افزود: ‌داروی چند میلیونی را هر کسی نمی‌تواند خریداری کند از همین رو مطمئن هستم که وزارت بهداشت داروهای بیماران خاص را با ارز مرجع وارد خواهد کرد.

وی در ادامه به انتقاد از فضای کسب و کار داروخانه‌ها پرداخت و افزود: سازمان دارایی مشکلات متعددی را برای داروخانه ها از جمله گرفتن دفتر، راه اندازی صندوق، ارائه گزارش سه ماهه از خرید و فروش به شکل الکترونیکی ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه همه این اقدامات برای داروخانه هزینه بر است، افزود: از آنجایی که داروخانه‌ها مهارتی در انجام این اقدامات ندارند مجبور می‌شوند به افراد سودجویی که در کنار دارایی دفاتری دارند مراجعه و همین باعث تحمیل هزینه های زیاد به داروخانه ها و تلف شدن وقت آنها می‌شود.

مژده‌ای آذر با اشاره به اینکه خیلی از داروخانه‌ها می‌خواستند دست از کار بکشند، افزود: توانستیم این مشکلات را به دارایی تفهیم کنیم و آنها نیز تا حدی مشکلات به وجود آمده برای داروخانه‌ها را رفع کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha