سلامت نیوز : جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با استقبال از طرح پزشک خانواده گفت: این طرح در حوزه سربازی و مسائل مربوط به معافیت‌های پزشکی کمک زیادی به ما خواهد کرد.

سردار موسی کمالی، در گفت‌و‌گو با (ایسنا)، با بیان اینکه یکی از آرزوهای ما در بحث سربازی، اجرای طرح پزشک خانواده است، گفت: وظیفه‌عمومی تا زمانی که جوان وارد سن سربازی نشده، با آنان کاری ندارد، اما ما در جلساتی که با وزارت بهداشت داشتیم، به دنبال این هستیم که برای تمام ایرانیان به ویژه جوانان ذکور از بدو تولد پرونده‌ای تشکیل شود که سوابق تمامی بیماری‌های آنان در آن درج شود.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در این زمینه می‌تواند به کمک وظیفه‌عمومی بیاید، ادامه‌داد: در همین راستا پیشنهاد دادیم که با اجرای این طرح، سوابق پزشکی مشمولان در اختیار ما قرار بگیرد تا ما از سوابق بیماری‌های مشمولان هنگام اعزام به سربازی مطلع شویم.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه قصد نداریم جوانان ذکور با بیماری‌های روحی و جسمی را به سربازی اعزام کنیم، به ایسنا گفت: ما برای اعزام به سربازی به دنبال افراد سالم هستیم.

کمالی یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت طرح پزشک خانواده در ارتباط با ستادکل را جلوگیری از احتمال جعل پرونده‌های پزشکی دانست و افزود: در این راستا ما می‌توانیم اطلاعات درج شده در پرونده مشمولان را به عنوان مبنا قرار دهیم.

وی همچنین از اعلام آمادگی نیروهای مسلح برای تکمیل پرونده پزشکی این افراد طی مدت دو ساله خدمت سربازی خبرداد و افزود: در همین راستا ما به وزارت بهداشت نیز اعلام آمادگی کردیم تا در دوران سربازی پرونده پزشکی مشمولان را تکمیل کنیم و در صورت لزوم موارد لازم را به اطلاع پزشک مورد نظر برسانیم.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح درباره وضعیت فعلی اجرای این طرح نیز گفت: مذاکراتی در این مورد انجام شده و روند آن نیز ادامه دارد و اگرچه طرح، طرح شایسته‌ای است اما یک مقدار بار مالی و مشکلات اقتصادی درباره آن وجود داشت که امیدواریم برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha