سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزیر بهداشت برنامه پزشک خانواده را حق مردم دانست و از آمادگی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برای اجرای هر چه سریع‌تر برنامه خبر داد.

دکتر فاطمه رخشانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به 2000 میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای اجرای برنامه پزشک خانواده در سال جاری، گفت: معتقدم که به دنبال مشخص شدن تکلیف همین بودجه، می‌توان برنامه پزشک خانواده را در سراسر کشور اجرایی کرد.

وی پزشک خانواده را حق مردم و اجرای آن را تکلیف و وظیفه خواند و گفت: پزشک خانواده باید برای مردم اجرا شود. بنابراین ترجیحم آن است که این برنامه به سرعت در سراسر کشور اجرایی شود.

رخشانی با بیان این که تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای اجرای برنامه پزشک خانواده آماده‌اند، گفت: ما برای فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز جهت اجرای این برنامه هزینه زیادی کرده‌ایم و به همین دلیل دانشگاه‌ها باید پزشک خانواده را آغاز کنند.

وی در این باره ادامه داد: در حال حاضر به لحاظ سخت افزاری برای اجرای برنامه پزشک خانواده در سراسر کشور آماده‌ایم و لازم است بر روی مباحث نرم افزاری یعنی متقاعد کردن پزشکان، ثبت آنها، ثبت نام مردم، ارایه خدمت و مباحثی از این قبیل کار شود.

رخشانی با سلامت محور خواندن برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع تاکید کرد: مردم باید از پزشک‌شان بخواهند که به آنها یاد دهد چگونه به بیماری‌ها مبتلا نشوند. زمانی که پزشک خانواده افراد تحت پوشش خود را بشناسد به آنها یاد خواهد داد که چگونه مراقب سلامت خود باشند. مراقبت پزشک خانواده از جمعیت تحت پوشش خود باید طوری باشد که افراد سالم بیمار نشوند و همچنین باید به افراد بیمار بیاموزد که چطور مراقبت کنند تا به عوارض بیماری‌شان دچار نشوند. در مجموع برنامه پزشک خانواده خدمت بزرگی به خانواده‌ها خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha