سلامت نیوز : رییس شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به اینکه اقدامات اولیه برای اجرای تعرفه‌های پرستاری انجام و بسته‌های خدمتی آماده شده است، گفت: شورای عالی بیمه تعرفه مورد نظر برای هر بسته خدمتی و به عبارتی K پرستاری را مشخص خواهد کرد و پس از طی این روند، قانون به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود.

یعقوب جعفری در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت مبنی بر عضویت نظام پرستاری در شورای عالی بیمه سلامت، عنوان کرد: شورای عالی بیمه سلامت از جمله نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در حوزه سلامت است.

وی ادامه داد: هر ساله تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی و دولتی در این شورا تعیین و ابلاغ می‌شود و بناست تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری هم توسط این شورا انجام شود. بنابراین اگر نظام پرستاری هم یکی از اعضای این شورا باشد می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها بسیار موثر باشد.

رییس شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه اقدامات اولیه برای اجرای تعرفه‌های پرستاری انجام و بسته‌های خدمتی آماده شده است، گفت: شورای عالی بیمه تعرفه مورد نظر برای هر بسته خدمتی و به عبارتی K پرستاری را مشخص خواهد کرد و پس از طی این روند، قانون به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی بیمه سلامت جلسه‌ای در این خصوص تشکیل خواهد داد، عنوان کرد: به نظر می‌رسد وزارت بهداشت پس از گذشت شش سال از زمان تصویب این قانون دیگر دست به پایلوت طرح نزند و آن را مستقیما برای دانشگاه‌ها ابلاغ کند.

جعفری با بیان اینکه بودجه مورد نظر پس از تعیین ضریب K مشخص می‌شود، گفت: می‌توان از محل سایر درآمدها یا بودجه‌های متمم این هزینه‌ها را تامین کرد. قطعا به دنبال افزایش درآمد پرستاران به منظور ارائه بهتر خدمات و افزایش کیفیت آن خدمات هستیم که با تعرفه‌ها محقق می‌شود.

رییس شورای عالی نظام پرستاری ابراز امیدواری کرد جذب پرستاران در بیمارستان افزایش یابد و جوانان رغبت بیشتری به این رشته نشان دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha