سلامت نیوز : یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واریز یارانه دارو به حساب هدفمندی خانوارها گفت: مقرر شده تا در این مورد معاونت غذا و دارو معاونت بهداشت گزارش مکتوبی را به کمیسیون بهداشت ارائه کند.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در ارزیابی خود از اعلام وزارت بهداشت برای اختصاص دادن یارانه دارو به هدفمندی اظهار کرد: با توجه به گزارشی که معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه کرد می‌توان گفت این گزارش به حدی نامفهوم بود که مقرر شد به شکل مکتوب گزارش مفصلی ارائه شود.

وی با اشاره به نوسانات قیمت دلار و تاثیر آن بر داروها گفت: سوالاتی از وزیر بهداشت مطرح شده مبنی بر اینکه از برخی کشورها دارو وارد و در بازار نیز دیده شده است در حالی که ما با کمبودهایی در بعضی از داروها مواجه هستیم وباید تلاش کنیم مشکلات در این زمینه برطرف شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واریز یارانه‌ دارو به هدفمندی یارانه‌ها گفت: مشخص نیست که این مسئله به کدام بیماران تعلق می‌گیرد و چگونه اجرا می‌شود لذا احساس می‌کنم نمی‌تواند افرادی را که نیاز بیشتری به دارو دارند مورد هدف قرار دهند.

فتاحی با بیان اینکه باید بیمه‌ها نیز تقویت شوند، اظهار کرد: باید یارانه به قیمت و مقدار دارو اضافه شود تا مردم دچار مشکل نشوند و این مسئله سبب کاهش قیمت دارو در حد توان مردم باشد زیرا دفترچه‌هایی که در اختیار مردم است، قدرت و توانایی این را ندارد که به شخص بیمار کمک چندانی کند لذا اگر این مسئله اتفاق بیافتد بهتر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha