شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 76865
سلامت نیوز : عطسه می‌کنید، چشمانتان می‌سوزد و اشک می‌ریزد، صدایتان گرفته وگلویتان می‌سوزد،فکر می‌کنید سرماخورده اید اما ممکن هم هست که این علائم نشانه‌ای‌ از آلرژی باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ متخصصان می‌گویند بر خلاف آنچه اغلب مردم فکر می‌کنند آلرژی فصلی فقط مخصوص بهار و پاییز نیست. متخصصان آسم و آلرژی می‌گویند بعضی آلرژیها در تابستان هم شایع اند و در عده ای ممکن است در تمام فصول سال ادامه پیدا کنند. گرده گیاهان و هاگ‌های قارچها شایع ترین عوامل ایجاد آلرژی در فصل تابستان به شمار می‌روند و البته قارچ‌ها بیشتر از گرده مشکل ساز هستند.زیرا هاگ‌ها همه جا هستند ولی گرده‌ها در فصل گرده افشانی بیشتر شایع می‌شوند.

متخصصان می‌گویند حتی بزرگسالانی که تا به حال سابقه آلرژی نداشته اند ممکن است به آلرژی‌های تابستانی مبتلا شوند. در چنین مواردی احتمال اینکه آلرژی با سرما خوردگی اشتباه شود، زیاد است. به همین علت انجمن آسم و آلرژی برای افتراق این دو نکاتی را مطرح کرده تا بتوانید آنها را از هم تشخیص دهید:

اگر علائم بیماری از 2 هفته بیشتر طول بکشد احتمال اینکه ناشی از آلرژی باشد بیشتر است.

اگر علائم به تدریج بیشتر و بدتر بشود احتمال ابتلای شما به سرماخوردگی بیشتر است.

اگر علائم شما با خارش چشم، گلو و بینی همراه باشد اغلب نشانه ابتلای شما به آلرژی است

اگرسابقه آسم دارید، احتمال اینکه مشکل شما ناشی از آلرژی باشد بیشتر است. متخصصان می‌گویند 75 تا 80 درصد افراد مبتلا به آسم دچار آلرژی هم می‌شوند

اگر چه سرما خوردگی و آلرژی تابستانی ممکن است زیاد جدی به نظر نیاید اما می‌تواند زمینه ابتلا به مشکلات جدی تر مانند سینوزیت و عفونتهای دستگاه تنفسی را فراهم کند. بنابر این اگر علائم بیماری طول کشید بهتر است آن را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید. اگر چه درمان قطعی برای آلرژی‌های فصلی وجود ندارد اما پیشگیری از آن با دوری از عوامل محرک و دریافت داروهای مخصوص می‌تواند به تسکین علائم شما کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha