شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 76875
سلامت نیوز: میوه‌های خشك برای افزودن به انواع اسنك و تركیب غلات، انتخاب بسیار خوبی هستند شما می‌توانید. تكه‌های خشك كرده‌ی میوه‌ها را به انواع پای، خوراك گوشت و سبزی‌ اضافه كنید. در این میان سیب‌ها بهترین انتخاب برای خشك كردن داخل فر می‌باشند.
 

مواد لازم:

سیب رسیده        1 كیلوگرم
آبلیمو        2 قاشق سوپخوری

روش خشك كردن:

سیب‌ها را با آب سرد بشوئید. سپس هسته‌ی آنها را درآورید و سیب‌ها را به ضخامت 3-5 میلیمتر به صورت ورقه‌ای برش بزنید. قسمت سروته سیب‌ها را كنار بگذارید. اكنون ورقه‌های سیب را داخل كاسه بریزید و آبلیمو را روی آنها بریزید. سپس آنها را به صورت یك لایه روی پنجره‌ی سیمی بگذارید و به مدت 8-24 ساعت در فر با دمای 50-60 درجه‌ی سانتیگراد قرار دهید تا كاملاً خشك و برشته شود.
گاهی ورقه‌های سیب‌ را برگردانید تا بهتر خشك شوند. حالا آنها را از فر خارج كنید و با دستمال آشپزخانه بپوشانید و بگذارید 12-24 ساعت به همان حالت بمانند و در این مدت گاهی اوقات آن را برگردانید تا به صورت یك‌دست‌ خشك شوند. تا جائیكه ممكن است هیچ رطوبتی در آنها باقی نماند تا بعداً خطر كپك زدگی به وجود نیاید. اینك سیب‌های خشك را داخل شیشه‌های مخصوص مربا بریزید و در محل خنك و خشك نگه دارید. مرتباً آنها را چك كنید تا هیچ علامتی از كپك زدگی در آنها ایجاد نشود، سپس آنها را داخل كیسه‌های نایلونی بریزید و در فریزر نگه دارید.
منبع: آشپزباشی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha