سلامت نیوز : علیرضا مرندی صبح امروز در مراسم رونمایی از اسناد سلامت کشور که در وزارت بهداشت برگزار شد گفت: پیشنهادی برای وزارت بهداشت دولت یازدهم به من داده نشده، حق دارند که من را انتخاب نکنند چرا که آدمهای جوانتری هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: البته دوستان مرتب به ما می‌رسند و این پیشنهاد را می‌دهند اما دیگران به نظر می‌رسد چنان لطفی نسبت به من ندارند که در وزارت بهداشت دولت یازدهم خدمت کنم حتی در جلسه‌ای که از افراد پیشنهادی دولت یازدهم تشکیل شده بود من دعوت نشدم.

در همین حین فاطمه رخشانی، معاون بهداشتی وزیر بهداشت پرسید شما با تجارب ارزنده‌ای که دارید نقش اثرگذاری را در تعیین وزیر بهداشت دولت یازدهم خواهید داشت که مرندی پاسخ داد: نه ندارم. 

مرندی گفت: وزیر بهداشت آینده باید شهامت شنا کردن برخلاف سیل را داشته باشد در حال حاضر ویتامین و آهن کودکان به دنیا آمده موجود نیست اما می‌رویم به دنبال احداث تخت‌های چند صد هزار تومانی.

وی افزود: وزیر باید اولویت نظام سلامت را بداند نه فقط به درمان بپردازد بلکه این اولویت‌ها را بین مردم و مجلس منتشر کند چرا که مردم به شدت این مطالب را می‌پذیرند. مردم ما آموزش‌پذیرند و وزیر باید برای ارتقای سلامت تمام تلاش خود را کند و به بهبود و درمان قانع نباشد.

وزیر اسبق بهداشت گفت: طبق تجربه‌ای که در این زمینه داشته‌ام. معتقدم هر کاری که وزیر بخواهد، شدنی است اگر کاری در زمان وزارت من نشد مقصر من بودم. مجلس به موقع همکاری می‌کند، وزارت بهداشت و مجموعه سلامت به توصیه‌ها را عمل می‌کند اما آنچه مهم است این است که وزیر بهداشت مدیر باشد و فقط افکارش معطوف به روزمره نباشد.

مرندی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس، در مورد اینکه می‌گویید مجلس، دولت و سازمانهای مرتبط باید سلامت را در سیاست به کار گیرند اما چرا مجلس در حوزه تصویب افزایش بودجه پیشگیری اقدامی نکرد بلکه این بودجه کاهش نیز یافت گفت: در برنامه 4 و 5 توسعه قوانین خوبی مبنی بر عدالت‌محوری تصویب شد اما در این اعتبارات مسائل سلامت شناخته شده نیست و همین عیب آن است.

وی افزود: بهداشت و دارو، بهداشت و بیمارستان مطرح می‌شود اما عمده مردم که ما مجلسی‌ها نیز جز آنها هستیم بینش درستی نداریم ارزش بهداشت را نمی‌دانیم و در این تقسیم‌بندی به دارو و بیمارستان اهمیت می‌دهیم.

مرندی گفت: وزرای سابق بهداشت و معاونان آنها نسبت به این موضوع شناخت کافی نداشتند بنابراین انتظار ما از نمایندگان که در حوزه سلامت به اندازه وزرای بهداشت زمینه فعالیت ندارند کمتر است.

وی گفت: اعتبارات جابه‌جا می‌شود و اولویت به مواردی غیر از بهداشت داده می‌شود این ایرادی که شما به ما مجلسی‌ها وارد کردید درست است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha