سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان این مطلب که بیماریهای واگیر کنترل شده اند، تاکید کرد: باید مراقبت باشیم این بیماریها مجددا برای ما خطرآفرین نشوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر فاطمه رخشانی در مراسم رونمایی از سند ملی ارتقای سلامت که ظهر شنبه در ساختمان شماره 2 وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: وظیفه وزارت بهداشت صرفا تاسیس بیمارستان، مراکز بهداشتی درمانی، خانه‌های بهداشت و موارد این چنینی نیست. این مباحث تنها بخشی از وظیفه وزارت بهداشت است.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: بخش عمده‌ای از وظیفه وزارت بهداشت آن است که عوامل مخاطره‌آمیز سلامت مردم را در جامعه همواره رصد کند و به عنوان مدعی العموم سلامت مردم هر جا که فکر می‌کند سلامت مردم به دلیلی با خطر روبرو است، نقش تولیتی خود را ایفا کند.

وی به نقش مجلس در تصویب مصوبات مربوط به سلامت اشاره کرد و گفت: بیماریهای واگیر و غیرواگیر دو مقوله بسیار مهم هستند. در رابطه با بیماریهای واگیر باید تاکید کنیم که به دنبال اقدامات انجام شده، بسیاری از این بیماریها امروز کنترل شده‌اند، البته باید مراقبت کرد که این بیماریها مجددا برای ما خطرآفرین نشوند.

رخشانی درباره بیماریهای غیرواگیر نیز گفت: بخش عمده‌ای از بیماریهای غیرواگیر به شیوه زندگی و همچنین محیط زندگی افراد مرتبط می‌شود که با در پیش گرفتن سبک زندگی صحیح می‌توان از بسیاری از این بیماریها پیشگیری کرد.

در این مراسم سند ملی ارتقای سلامت که شامل تعیین نقش دستگاهها و وزارتخانه‌ها در حوزه سلامت است رونمایی شد. همچنین پیوست سلامت برای تعیین استانداردهای حوزه سلامت تعیین شد تا طرح‌های بزرگ ادارات و سازمانها حتماً پیوست سلامت داشته باشند.

سند ملی فعالیت بدنی در راستای ارتقای سلامت از جمله سندهای مرتبط با سلامت است که در آن شرح وظایف سازمانها مشخص شده است.

سند ملی رشد و تکامل همه‌جانبه کودک از دیگر سندهای رونمایی شده است که چنانچه عملیاتی شود بحثهای ارتقای سلامت را از کودکی تا بزرگسالی در بر می‌گیرد.

سند پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و بازتوانی مصرف الکل سند دیگری است که در ارتباط با ارتقای سلامت مردم تدوین شده و رونمایی شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha