شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 76901
سلامت نیوز : فرض کنید زمان زیادی تا رسیدن مهمان‌‌ها نمانده و شما نتوانسته‌‌اید خانه را مرتب کنید. این 7 راه سریع و آسان را برای چنین موقعیت‌‌های اضطراری یاد بگیرید.

کتاب‌‌ها را ردیف کنید

اگر کتاب‌‌ها و مجله‌‌ها همه‌‌جای خانه افتاده‌‌اند ونمی‌‌توانید آنها را در کتابخانه مرتب بگذارید و یا کتابخانه‌‌ جا ندارد. کتاب‌‌ها و مجلات را روی میز مطالعه روی‌‌هم بچینید. برای مرتب کردن برگه‌‌ها و روزنامه‌‌ها هم همین کار را بکنید. اگر در خانه فایل‌‌ یا پوشه‌‌های نگهداری کاغذ داشته باشید کارتان راحت‌‌تر نیز خواهد شد. برای ذوق و سلیقه‌‌ی بیشتر یک گلدان کوچک یا شمع روی کتاب‌‌ها بگذارید. اگر میز تحریر ندارید می‌‌توانید در یک گوشه‌‌ی مناسب اتاق کتاب‌‌ها را روی زمین و پلکانی بچینید و با شمع و گل تزیینشان کنید.

سطوح را خالی کنید

خرده ریزهای روی میزها و سطوح کابینت آشپزخانه را خالی کنید. در آشپزخانه فقط کافی است تا خوردنی‌‌ها را در یخچال بگذارید و ظرف و ظروف را در مدت زمان 1تا دو دقیقه در کابینت‌‌ها قرار بدهید. اگر ظرف‌‌ها کثیف هستند آنها را مرتب کنید و داخل سینک ظرفشویی و یا داخل کابینت زیر سینک بگذارید. میز‌‌های کوچک را هم می‌‌توانید در چند دقیقه مرتب کنید. اگر وقت ندارید خرده‌‌ریزها را سر جایش بگذارید آنها را داخل یک سبد بریزید. مهم نیست آنها را کاملا مرتب چیدمان کنید. کافی است فقط ظاهر را در این شرایط نظم بدهید.

از سبد استفاده کنید

انواع سبدهای لباس و سبدهای خرده ریز در هر خانه‌‌ای پیدا می‌‌شود. می‌‌توانید لباس‌‌هایتان را داخل سبد بگذارید و ابزارو وسایل کارتان را که در خانه بی‌‌نظمی ایجاد کرده‌‌اند را در این سبدها پنهان کنید. اگر بچه‌‌ی کوچک دارید اسباب بازی‌‌های کوچکش را در این سبدها و یا در یکی از کمدهایش مرتب کنید. مزیت سبدها این است که می‌‌توانید آنها را در یک گوشه‌‌ی اتاق مرتب کنید. اگر شرایط این کارها را ندارید تنها چاره‌‌ای که دارید این است که خرده‌‌ریزها را در یک اتاق بگذارید و در را قفل کنید.

ملافه‌‌ها و روتختی‌‌ها را مرتب کنید

برای مرتب شدن اتاق خواب شما باید روتختی را مرتب کنید. اما برای ملافه‌‌ها و پتو کافی‌‌ است آنها را درست تا کنید و با حالت دادن روی تخت بگذارید. وقتی عجله دارید لزومی ندارد تا آنها را سرجای اصلیش بگذارید. به‌‌هم ریختگی روی میز آرایش را هم می‌‌توانید با برداشتن وسایل اضافی سروشکل بدهید.

خرده ریزها را داخل گلدان رنگی بریزید

کلیدها، پول‌‌های خرد، تلفن همراه را در یک ظرف یا گلدان رنگی پنهان کنید.

نظافت خانه

نظافت خانه وقت بیشتری از شما می‌‌گیرد بنابراین اگر می‌‌خواهید جارو یا تی بکشید بایدخانه را سریع‌‌تر مرتب کنید. در زمان کم بهتر است فقط نقاطی را جارو کنید که مهمان درآن رفت وآمد می‌‌کند یا کثیف‌‌تر است. برای گردگیری هم بهتر است فقط میزهایی که در معرض دید است را تمیز کنید. به‌‌هر حال شما باید وسواس و حساسیت را کنار بگذارید تا ظاهر خانه آراسته به نظر بیاید.

دستشویی را با شوینده‌‌های قوی تمیز کنید

برای تمیز کردن دستشویی از شوینده‌‌های قوی استفاده کنید تا کمتر وقت‌‌گیر باشد. در این‌‌صورت فرصت انجام کارهای بیشتری دارید. دستشویی را با شمع تزیین کنید. شمع را روشن کنید تا زیباتر به چشم بیاید.

منبع : اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha