سلامت نیوز : عضو شورای سردبیری پایگاه خبری بولتن نیوز گفت: با توجه به مشکلات بوجود آمده در حوزه بهداشت، درمان و معیشتی مردم، اولویت دولت یازدهم باید سامان دادن اوضاع این حوزه‌ها باشد.

سعید ساداتی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: اولین موردی که باید مورد توجه دولت آینده قرار بگیرد حوزه سلامت و بهداشت است، چرا که پس از اعمال تحریم‌ها مشکلاتی در این حوزه پیش آمده و باید هرچه سریع‌تر راهکاری برای تامین داروهای تحریمی و سایر تجهیزات پزشکی در نظرگرفته شود.

وی ادامه داد: البته مسلماً وضعیت در این حوزه حاد و بحرانی نیست اما نمی‌توان مدعی شد که تحریم ها بی‌اثر بوده‌اند ضمن اینکه باید در مرحله اول از قاچاق و فروش دارو از طریق دستفروشان در خیابان‌ها جلوگیری شود و امکان عرضه داروهای کمیاب در داروخانه‌ها فراهم شود تا به مرحله به مرحله به اوضاع سامان داده شود.

 عضو شورای سردبیری پایگاه خبری بولتن نیوز همچنین گفت: اولویت دیگر دولت آینده جلوگیری از قاچاق مواد مخدر است چرا که این روزها با پیدایش مواد مخدر جدید اوضاع بسیار خطرناک‌تر از قبل به نظر می‌رسد؛ قیمت پایین، در دسترس بودن، تهیه آسان مواد مخدر از جمله عواملی هستند که جوانان را در دام خود گرفتار کرده است.

وی افزود: برخورد با مواد مخدر باید به صورت ریشه‌ای انجام شود و دولت یازدهم باید به صورت کارشناسی دلایل جذب جوانان به مواد مخدر را بررسی کند زیرا اگر چنین اقدامی با قوت صورت بگیرد به راحتی می‌توان دام اعتیاد را از سر جوانان ایران برچید. ضمن اینکه ایجاد اشتغال، کمک به پر کردن اوقات فراغت جوانان می‌تواند برخی از راه حل‌های ریشه‌ای پیش روی دولت یازدهم برای مبارزه با گسترش مواد مخدر در بین جوانان باشد.

ساداتی عنوان کرد: کودکان بی‌سرپرست و خیابانی حوزه دیگری است که باید به طور جدی مدنظر دولت آینده باشد؛ سروسامان دادن به این کودکان، مدیریت آنها و مبارزه با شبکه‌هایی که از این کودکان بی‌سرپرست کار کشیده و سعی دارند از آنها سوء استفاده کنند از جمله معضلات پیش‌روی دولت تدبیر و امید است چرا که توجه و هدایت صحیح این کودکان بیش از پیش مهم به نظر می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نکوداشت زنان و تجلیل از نقش آنان در جامعه اسلامی و دولت یازدهم امری مهم است، چرا که زنان در کنار وظیفه مادری می‌توانند در جامعه تاثیرگذار باشند و در تعالی بشریت نقش بسزایی ایفا کنند؛ اسلام هم نقش مادران را در کنار تربیت فرزندان و تحکیم بنیاد خانواده بسیار مهم ارزیابی کرده و برخلاف کشورهای اروپایی که نگاهی جنسی و مغرضانه به زنان دارد، کرامت آنها را در نظر گرفته و جامعه اسلامی را بدون نقش زنان در آن بی هدف و بی اثر می‌خواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha