یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 76952

سلامت نیوز : محققان آمریکایی و آلمانی دریافتند خوردن شیرینی‌ها و نوشیدنی‌های شیرین که حاوی کربوهیدرات‌های زیاد هستند ممکن است مانند نیکوتین یا کوکائین عمل کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ دکتر «دیوید لودویگ»، مدیر جدید مرکز چاقی در بیمارستان کودکان «بوستون» و همکارانش شاخص اثرات قند خون را بر فعالیت مغز پس از چند ساعت بعد از غذا خوردن بررسی کردند.

بار قندخون توضیحی برای این است که چه میزان کربوهیدرات در غذا وجود دارد و چه اندازه هر گرم کربوهیدرات موجود در غذا سطح گلوکز خون را بالا می‌برد. این مسئله بر اساس شاخص قندخون است- میزان کربوهیدارت موجود در وعده های غذایی ضربدر بار قندخون غذا تقسیم بر 100.

این تحقیقات شامل 12 مرد 18 تا 35 ساله با اضافه وزن یا چاقی بیمارگونه که وعده‌های غذایی با گلوکز بالا و پایین مصرف کردند و کالری، مواد مغذی و طعم آنها در دو مناسبت کنترل شده بود، شرکت کردند. دو وعده مخلوط شیر با میزان مشابه کالری، پروتئین، چربی و کربوهیدرات با شیرینی یکسان بود که در یکی از این مناسبت‌ها شاخص قند خون کربوهیدرات‌ها بالاتر بود.

این تحقیقات که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، نشان داد افرادی که نوشیدنی‌های محتوی شیر که شاخص بالاتری از قند خون را به همراه داشت،‌ نوشیده بودند پس از چند ساعت خوردن این نوشیدنی‌ها احساس گرسنگی داشتند.

بر اساس این تحقیقات، اسکن‌های مغز نشان دادند که مخلوط شیر با قند بالا مانند مواد مخدر برای مغز اعتیاد آور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha