یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 76956

ریزش مو دغدغه اصلی بسیاری از زنان و مردان است و گاهی هرینه‌های گزافی را برای شامپو و داروهای خارجی می‌پردازند غافل از اینکه عامل اصلی ریزش مو هورمونی است و این روش‌ها تأثیر چندانی بر درمان ندارد.

اختلالات هورمونی اصلی‌ترین عامل ریزش مو
سلامت نیوز : ریزش مو دغدغه اصلی بسیاری از زنان و مردان است و گاهی هرینه‌های گزافی را برای شامپو و داروهای خارجی می‌پردازند غافل از اینکه عامل اصلی ریزش مو هورمونی است و این روش‌ها تأثیر چندانی بر درمان ندارد.

پرویز طوسی، متخصص پوست و مو در گفت‌و گو با فارس ؛ در مورد اصلی‌ترین علت ریزش مو خاطر نشان کرد: نباید به محض اینکه چند تار موی ما ریخت نام آن را ریزش مو بگذاریم بلکه ریزش 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است و تارهای جدید مجدداً به جای آن جوانه می‌زند.

وی اصلی‌ترین علت ریزش مو به ویژه در مردان را وجود هورمون تستسترون عنوان کرد و گفت: آنزیمی وجود دارد که این هورمون را تبدیل به دی ‌هیدرو تستسترون می‌کند و در بسیاری از افراد به دلیل ترشح‌نشدن این آنزیم هورمون مستقیماً بر روی ریشه مو تأثیر می‌گذارد و موجب می‌شود ریشه به مرور نازک و کرکی شود.

به گفته این متخصص پوست و مو 50 تا 60 درصد مردان دچار ریزش موی مردانه در ناحیه شقیقه تا وسط سر می‌شوند که معمولاً از سن 25 سالگی این اتفاق شدت می‌گیرد.

عضو مرکز تحقیقات پوست علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین بر این نکته تأکید کرد: که ریزش مو در خانم‌ها نیز از سنین جوانی تا حوالی دوره یائسگی وجود دارد که نسبت به مردان کمتر است و معمولاً 10 تا 12 درصد از زنان دچار ریزش مو می‌شوند.

وی گفت: اما در نهایت 70 درصد انسان‌ها به مرور زمان با پیر شدن تا 70 درصد با کاهش حجم مو و کرکی شدن مواجه می‌شوند.

طوسی در پاسخ به اینکه تغذیه و استفاده از انواع شامپوها چقدر می‌تواند در درمان ریزش مو مؤثر باشد گفت: این نوع درمان‌ها نقش اندکی دارند و معمولاً پزشکان متخصص هورمون درمانی و برخی داروهای خاص را ترجیح می‌دهند.

این متخصص پوست و مو رنگ کردن مکرر مو و استفاده از اتوی مو را عاملی در خشک و شکننده شدن مو برشمرد و گفت: به مرور با این اعمال مو شکننده شده و می‌ریزد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha