یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 76960

سلامت نیوز : یک فیزیوتراپ معتقد است: بی‌تحرکی و کم تحرکی مشکلات فراوانی را برای افراد بوجود می آورد و آینده آنها را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

محمد باقر صداقت جو در گفت وگو با (ایسنا) ، اظهار داشت: کم تحرکی و بی‌تحرکی مشکلات زیادی را برای افراد بوجود می آورد و در مجموع خمودگی کلی بدن را به دنبال دارد.

این فیزیوتراپ معتقد است: کم تحرکی و ورزش نکردن سبب ضعف عضلانی در افراد می شود که این اتفاق به نوبه خود سبب افزایش فشار وارده بر روی مفاصل شده و چون مفاصل نمی‌توانند این فشار را تحمل کنند زمینه‌های ایجاد آرتروز در فرد بوجود می‌آید.

صداقت جو با بیان اینکه عضله‌های ضعیف فرد را مستعد ابتلا به واریس، آسیب‌های دیسکی، آرتروز و... می‌کند به همه افراد توصیه کرد: حتما ورزش مداوم و منظم و صحیح را در برنامه روزانه خود بگنجانند.

صداقت جو اظهار داشت: ورزش کردن مناسب در کنار تغذیه و سایر عوامل مانع از خمودگی افراد می شود.

وی به همه افراد جامعه توصیه کرد: روزانه نیم تا یک ساعت ورزش سبک و متناسب با شرایط سنی خود انجام دهند.

وی گفت: ورزش کردن می تواند نقش موثری در تقویت عضله قلب نیز داشته باشد، چرا که ورزش حجم خون پمپاژ شده در قلب را افزایش داده و همین مسئله سبب می شود تا خون رسانی به اندام‌ها با حجم بیشتری انجام گیرد.

به گفته این فیزیوتراپ، انجام ورزش‌های دوره‌ای و سنگین به هیچ وجه به افراد معمولی توصیه نمی‌شود چرا که این گونه ورزش‌ها معمولا توسط ورزشکاران حرفه ای انجام می گیرد که البته پس از کنار گذاشتن ورزش به ازای هر هفته 15 درصد قدرت عضلانی فرد افت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha