نماینده یونیسف خواستار تدوین و اجرای طرحی عملی علیه کودک آزاری توسط دولت ایران شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، کریستین سالازار در کنفرانس مطبوعاتی که امروز در آستانه روز جهانی کودک برگزار شد ، افزود: تهیه و تدوین چنین طرحی ( مبارزه با کودک آزاری ) را قدمی مهم و مثبت خواند که تفاوتهای اساسی در زندگی بسیاری از کودکان ایران ایجاد می کند.

سالازار گفت: دسته ای از هدایا مختص روز کودک نیستند و در هر روزی از سال می توان آنها را به کودکان داد، مانند مهربانی ، مراقبت و توجه ، که متاسفانه برخی از کودکان از این هدایا در زندگی روزمره خود بی بهره اند، در عوض آنها از سوی همان بزرگترهایی که باید مراقبشان باشند ، مورد غفلت و آزار کلامی و حتی خشنونت جسمی قرار می گیرند.

وی افزود: از اینکه شاهد تعهد وعلاقه دولت ومردم ایران به پیشگیری از انواع خشونت علیه کودکان در جامعه هستیم ، خوشحالیم و طرح عملی پیشگیری از کودک آزاری نقطه عطفی در این راستا به شمار می آید . البته لازمه تحقق چنین امری حمایت کامل جامعه مدنی ، رسانه ها ، والدین ، معلمان و به طور کلی همه افرادی است که برای کودکان و با آنها کار می کنند.

براساس این گزارش، با به پایان رسیدن نهضت پنج ساله جهانی یونیسف با نام " جهانی شایسته کودکان" ، امسال روز کودک در ایران با شعار " جهانی شایسته کودکان ، جهانی بدون خشونت " جشن گرفته می شود این شعار با برنامه پنج ساله همکاری یونیسف با ایران که بخشی از آن مستقیما به پیشگیری از کودک آزاری می پردازد، مربوط است .

ایجاد خطوط یاری کودک، ایجاد قوانین و دستورالعملهای رفتاری برای سرپرستان کودک و آموزش کارمندان بخشهای مرتبط دولتی برای تشخیص زود هنگام کودک آزاری و اطلاع رسانی در این زمینه ، برخی از طرحهای این برنامه هستند.

همچنین یونیسف ایران با همکاری برخی از علمای برجسته شیعه، کتابچه ای را با محوریت دیدگاه های این علما درباره رفتار با کودک و روش های تربیت بدون خشونت تهیه و چاپ کرده است. این کتابچه که در آستانه جشن روز کودک با موضوع خشونت علیه کودکان و روشهای مطلوب والدین به چاپ رسید بخشی از یک بسته اطلاع رسانی است که به همین مناسبت برای بیش از 300 سازمان دولتی و غیر دولتی، مدارس و رسانه ها ارسال شد.

براساس این گزارش ، یونیسف ایران روز کودک را به مدت یک هفته با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری که باهکاری موسسه فرهنگی هنری کارنامه برنامه ریزی شده اند ، جشن می گیرد.

لازم به ذکر است ، برنامه های ویژه روز کودک از 16 تا 23 مهر ماه در خانه هنرمندان برگزار می شود و ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha