سلامت نیوز : مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران گفت: تعداد 36 و یک دهم میلیون نفر از افراد در سطح جهان آلزایمری هستند و هر چهار ثانیه یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود.

صالحی مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران در گفت وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: امیدوارم هیچ بیمار سالمندی و هیچ مراقبی بدون خدمات وجود نداشته باشد.

وی افزود: یکی از اهداف ما دسترسی همه در سطح کشور به امکانات آموزشی، درمانی، مراقبتی و توانبخشی است.

وی اظهار کرد: دمانس یا زوال عقل مجموعه‌ای از علائمی است که در حافظه اختلال ایجاد می‌کند و چندین بیماری علت بروز آن هستند که شایع ترین آنها آلزایمر است.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران افزود: در سطح جهان 36 و یک دهم میلیون نفر آلزایمری هستند و هر چهار ثانیه یک نفر به این بیماری مبتلا می شود.

صالحی با اشاره به اینکه مهم این است که مردم بدانند فرد سالمند در خانه تک و تنها است، تاکید کرد: آلزایمر در زنان دو برابر بیشتر از مردان است.

وی ادامه داد: تخمین زده می شود در سال 1420 ، 36 درصد جمعیت ایران را سالمندان بالای 80 سال تشکیل دهند که 50 درصد آنان دچار زوال عقل شوند بنابراین در آن زمان تعداد مبتلایان به آلزایمر در کشور 400 تا 600 هزار نفر خواهد بود.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران اظهار کرد: همه سازمانها، نهادها و حتی همه ایرانی‌ها باید کمک کنند تا آلزایمر را ریشه کن کنیم.

وی ادامه داد: جهت نابود کردن آلزایمر باید ابتدا پیشگیری، سپس درمان و بعد از آن هم مراحل توانبخشی طی شود.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران تاکید کرد: باید بیماریابی و آموزش مراقبان بیماران مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که سالمندی جزئی از این جامعه است.

صالحی تصریح کرد: ما انتظارات زیادی داریم که دولت هم باید برنامه ریزی کند و در مجلس هم قول داده شده که مراقب سالمند باید بیمه شود.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران افزود: برای تامین حقوق پرسنل و خدمات به بیماران آلزایمری به بودجه های زیادی نیازمندیم.

گفتنی است، همزمان با آغاز به کار مرکز جامع سالمندان بهارستان سلامت، کنفرانس یک روزه دمانس(زوال عقل) با همکاری انجمن آلزایمر ایران، مرکز جامع سالمندان بهارستان سلامت، مرکز آموزش مداوم و انجمن آلزایمر کرمان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha