یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 76976

دلیل ارجحیت رنگ خاکستری در بین دیگر رنگ‌ های در بازار را توانایی دید طبیعی‌ تر رنگ‌ ها و ایجاد فضای دید بهتر دانست.

کدام رنگ برای عینک آفتابی مناسب‌ تر است؟

سلامت نیوز : یک فوق تخصص و جراح چشم با اشاره به تنوع رنگ‌های عینک‌های آفتابی در بازار، رنگ خاکستری را بهترین رنگ برای یک عینک آفتابی دانست.

دکتر محمدحسین افتخاری در گفت‌وگو با (ایسنا)، دلیل ارجحیت رنگ خاکستری در بین دیگر رنگ‌های عینک‌های آفتابی در بازار را توانایی دید طبیعی‌تر رنگ‌ها و ایجاد فضای دید بهتر دانست.

وی افزود: پس از رنگ خاکستری، رنگ‌های زرد و قهوه‌ای مناسب‌ترین رنگ برای عینک‌های آفتابی است که باعث ایجاد آسیب کم‌تر در چشم‌ها می‌شود.

وی در ادامه به شدت بازتاب نور از برخی سطوح مانند سطح آب اشاره کرد و گفت: گرچه استفاده از عینک‌های آفتابی در سایه ضرورتی ندارد اما نوری که از دیگر سطوح به سمت چشم بازتاب داده می‌شود، اثرات تخریبی بر قرنیه چشم دارد و در صورت نگاه کردن به این سطوح بهتر است از عینک‌های آفتابی استفاده شود.

افتخاری همچنین به اهمیت توجه به اندازه عینک‌های آفتابی اشاره کرد و گفت: فریم عینک‌های آفتابی و اندازه آن باید به گونه‌ای باشد که نور از اطراف چشم به آن وارد نشود.

وی با اشاره به اثرات مخرب اشعه ماورای بنفش (UV) بر چشم تاکید کرد: عینک‌های آفتابی استاندارد باید توانایی جذب اشعه ماورای بنفش 400 را دارا باشد. عینک‌های آفتابی با جذب بالاتر از 98 درصد اشعه ماورای بنفش می‌تواند چشم را در برابر این اشعه مضر محافظت کند.

این فوق تخصص و جراح چشم در ادامه نسبت به استفاده از عینک‌های آفتابی غیراستاندارد هشدار داد و تاکید کرد: این نوع عینک‌ها با ایجاد فضای تاریک در اطراف چشم موجب گشاد شدن مردمک و جذب بیشتر اشعه ماورای بنفش می‌شود که می‌تواند برای چشم بسیار خطرناک باشد.

وی همچنین بیماری‌هایی مانند آب مروارید، خشکی چشم، تخریب ماکولا و کاهش دید را از عوارض جدی تاثیر اشعه ماورای بنفش بر چشم دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha