سلامت نیوز : گران بودن کیسه‌های گیاهی اصلی‌ترین مانع جایگزینی با کیسه پلاستیکی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ احمد اسداللهی فرد، مدیر منابع انسانی فروشگاه رفاه در حاشیه جلسه هماهنگی روز بدون نایلکس با اشاره به ضرورت جایگزینی کیسه‌های پلاستیکی در چرخه مصرف گفت: جایگزینی کیسه‌های پلاستیکی یک ضرورت به لحاظ محیط زیستی است اما در فروشگاه‌هایی مانند رفاه که سود بسیار کم است، استفاده از کیسه‌های گیاهی هزینه‌های بالایی را به فروشگاه تحمیل می‌کند.

مدیر منابع انسانی فروشگاه رفاه گفت: اگر فروشگاه‌ها بخواهند از سود خود برای جایگزینی کیسه‌های گیاهی به جای کیسه پلاستیکی استفاده کنند، دوام کاری فروشگاه دچار مشکل می‌شود و به طور کلی باید گفت مانع اصلی استفاده از نایلون‌های طبیعی هزینه‌های بالای آن است.

اسداللهی تصریح کرد: اگر از کارخانه‌های تولیدکننده و یا شرکت‌های خریدار پلاستیک‌های تجدید پذیر یا گیاهی حمایت شود می‌توانیم نایلون‌هایی با الیاف طبیعی را جایگزین کیسه‌های پلاستیکی کنیم.

وی با بیان اینکه داشتن یک روز به نام روز بدون نایلکس تاثیر بسیاری در فرهنگسازی استفاده کمتر از کیسه پلاستیکی دارد گفت: تبلیغات سراسری در رسانه‌ها و جامعه می‌تواند موثر باشد.

اسداللهی فرد خاطرنشان کرد: دولت و تولیدکنندگان باید حمایت‌های لازم را به منظور استفاده از کیسه‌های گیاهی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha