سلامت نیوز : عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینكه تك تك دستاوردهای نظام پرستاری غیرمنتظره و چشمگیر بود، گفت: قرار گرفتن آنها در كنار یكدیگر شادی مضاعفی را به جامعه پرستاری هدیه كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ كوروش نادری اظهار كرد: این 5 دستاورد از آرزوهای دیرین نظام پرستاری بود و تصور نمی‌شد كه به این سرعت محقق شود. دستیابی به آنها  بیشتر به رویا شبیه است تا واقعیت.

وی با بیان اینكه ایجاد معاونت پرستاری در وزارت بهداشت ایده و آرمان نهایی جامعه پرستاری بود، ادامه داد: بدین ترتیب مسئولان وزارت بهداشت و بخش دولتی توجه بیشتری نسبت به پرستاری دارند و به كمك آن پرستاران برای جامعه خودشان تصمیم می‌گیرند و دیگر گروه‌ها تصمیم‌گیرنده برای پرستاران نیستند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به میزان تأثیرگذاری پرستاران در حوزه سلامت گفت: هم‌اكنون پرستاران با توان بیشتری وارد عرصه می‌شوند.

وی افزود: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیز كه 6 سال پیش تصویب شد و متاسفانه بنا بر عللی تاكنون اجرا نشده در مصوبات اخیر این قانون به نتیجه نهایی نزدیك‌تر شد. با اجرای این قانون میزان درآمد بیمارستانی هم تا سقف 20 درصد افزایش می‌یابد و با این اتفاق شاهد افزایش كیفیت خدمات پرستاری هستیم.

نادری با بیان اینكه با اجرای این قانون میزان كارانه پرستاران نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای دارد، گفت: این افزایش در جهت بهبود وضعیت معیشتی پرستاران است. در تعرفه‌گذاری در نوع خود در دنیا بی‌نظیر است كه برای نخستین بار اجرا می‌شود.

وی عضویت نظام پرستاری در شورای عالی بیمه را اتفاق مبارك و میمونی دانست و افزود: تاكنون عنوان می‌شد چون ذینفعان خدمات پرستاری فاقد تعرفه هستند امكان حضور پرستار وجود ندارد اما با این مصوبه نظام پرستاری نظیر نظام پزشكی صاحب نماینده در شورای عالی بیمه و سلامت می‌شود و می‌تواند مدافع حق و حقوق پرستاران باشند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری عدم صدور پروانه كار برای پرستاران را نوعی خلاء برشمرد و افزود: اكثر كارشناسان بخش درمان اعم از بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی و... دارای پروانه كار هستند كه پس از فارغ‌التحصیل شدن با اخذ این پروانه خارج از استخدام دولتی می توانند شغل مستقلی داشته باشند و از این پس نیز با ارائه پروانه کار پرستاران نیز می توانند خدمات مناسبی به مردم داشته باشند، درآمد  کسب کنند.

نادری با بیان اینكه پرستاران تاكنون از این موضوع بی‌بهره بودند، گفت: در چنین مواردی در صورت نیاز بیمار به خدمات مراقبتی و مشاوره‌ای می‌تواند به پرستار مراجعه كند.

وی برنامه مستقل آموزشی سازمان نظام پرستاری برای گروه‌های هدف را از دیگر دستاوردها برشمرد و ادامه داد: در مجموع همه‌ این مصوبات در حد یك رویا و آرزو بود كه به بار نشست كه جای تشكر و قدرانی بسیار از مسوولان دولت دهم و سازمان نظام پرستاری دارد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری یادآور شد: از دولت یازدهم هم این انتظار می‌رود مانند دولت‌های پیشین نگاه ویژه‌ای به سلامت و پرستاری داشته باشند تا سبب ارتقاء كیفی خدمات سلامت در جامعه شود و با نگرشی مثبت به همه‌ گروه‌های درمانی از جمله پرستاری كیفیت و كمیت خدمات درمانی را افزایش دهند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha