سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از افزایش مراکز پخش دارویی در کشور خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان معین دولت در کنار وزارت بهداشت، تامین داروی مورد نیاز مردم را در دستور کار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ ظاهر رستمی روز یکشنبه در نشست خبری اظهارداشت: در نیمه دوم سال گذشته به رغم تحریمهایی که علیه کشورمان صورت گرفت، شاهد رشد 50 درصدی در تولید داروهای تحت پوشش هلال احمر بودیم. به طوریکه رتبه شرکت از 37 به 26 ارتقاء یافت.

وی از قرارداد همکاری با موسسه رویان برای اجرای 2 طرح بزرگ نیمه صنعتی خبر داد و گفت: در سال جاری تولید 6 محصول جدید را در دست بررسی داریم که تلاش می کنیم به 95 قلم دارویی که در حال حاضر تولید می کنیم، اضافه شود.

رستمی ادامه داد: با تولید محصولات جدید، شاهد رشد 25 درصدی تولید دارو نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

وی به تولید عصاره های گیاهی در یکی از شرکتهای تحت پوشش سازمان تدارکات پزشک هلال احمر اشاره کرد و افزود: تا الان نزدیک به 100 قلم عصاره گیاهی در این شرکت دارویی تولید می شود که برای امسال 12 محصول جدید به این تعداد افزوده می شود.

رستمی همچنین از تولید انبوه 4 قرص گیاهی در این شرکت دارویی خبر داد.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در ادامه به مراکز پخش دارویی هلال احمر در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مجوز پخش برای 12 مرکز در سطح کشور صادر شده که امیدواریم این تعداد به 20 مرکز در سال جاری افزایش یابد.

وی به وضعیت تولید تجهیزات پزشکی در هلال احمر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سالانه نزدیک به 500 میلیون عدد سرنگ تولید می کنیم که می توانیم این ظرفیت را به 800 میلیون عدد در سال افزایش دهیم اما به دلیل رعایت حال رقبا، از این کار خودداری کرده ایم.

رستمی از تولید سالانه 2 میلیون صافی دیالیز و 20 میلیون آنژیوکت در سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر خبر داد و افزود: ظرفیت تولید آنژیوکت تا 100 میلیون عدد را پیش بینی کرده ایم که اگر نیاز باشد می توانیم آن را تولید کنیم.

وی با اعلام اینکه سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر توانسته 60 تا 70 درصد نیاز بازار کشور به بسته دیالیز را تامین کند، گفت: این بسته شامل صافی دیالیز، ست دیالیز، کیسه بی کربنات و مایع دیالیز است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر از تولید استنت قلب به عنوان یکی از طرحهای این سازمان نام برد و افزود: استارت این کار شروع شده و بزودی می توانیم ساخت استنت قلب که هزینه زیادی بابت می شود، در هلال احمر آغاز کنیم.

رستمی در ادامه به وضعیت تامین داروهای کمیاب در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به دستور وزیر بهداشت برای پیگیری و پرداخت یارانه داروهای خاص و وارداتی، مشکل ما در این زمینه حل شده و تا حد امکان تلاش می کنیم کمبودهای دارویی را به رغم تحریمهایی که متوجه کشور ماست، تامین کنیم.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته برای تامین دارو در کشور دچار مشکل بودیم، به موضوع تهیه واکسن مننژیت برای زائران خانه خدا و عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: واکسن با کمبود جهانی مواجه بود اما جمعیت هلال احمر تلاش کرده این مشکل را به نوعی حل کند و در حال حاضر هیچ مشکلی برای دسترسی زائران به این واکسن وجود ندارد.

رستمی با اشاره به واردات تدریجی واکسن مننژیت به کشور، ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 100 هزار دوز واکسن وارد شده و تا ماه آینده نیز 200 هزار دور وارد می شود. اما آنچه مسلم است، اینکه نیاز کشور به 2 میلیون دوز واکسن مننژیت است که باید تامین شود.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی خواستار افزایش شرکتهای واردکننده واکسن مننژیت شد و گفت: قیمت واکسن به اندازه دارو گران نشده است. بلکه بعد از حذف ارز مرجع و جایگزینی ارز مبادله ای، قیمت آن به نزدیک 30 هزار تومان رسیده است که فکر نمی کنم برای زائر خانه خدا که چند میلیون تومان هزینه می کند، رقمی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha