دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۳
کد خبر: 77027
سلامت نیوز : بد نیست بدانید که از روی ظاهر فلفل هم می توانید تا حدی میزان تندی فلفل را تشخیص دهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ دانه فلفل تندترین قسمت این گیاه است. اما همه فلفل ها مثل هم نیست برخی از آن ها تندی بسیار کمی دارند و برخی آنقدر تند هستند که باید با دستکش آن ها را برداریم . اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید تشخیص دهید چه فلفلی تند است و چه فلفلی تندی کمتری دارد می توانید از روش هایی که در ادامه ارائه می کنیم استفاده کنید.

دستورالعمل ها

وقتی می خواهید فلفل بخرید درباره میزان تندی آن از فروشنده سوال کنید و اگر از فروشگاه های بزرگ خرید می کنید باید به توضیحات نوشته شده روی برچسب آن توجه کنید . معمولا" روی برچسب ها میزان تندی فلفل نوشته می شود.

به نمودار اسکوویل مراجعه کنید. مقیاس اسکوویل ، یک نوع شاخص اندازه گیری است که برای نشان دادن میزان تندی فلفل به کار می رود.معمولا" هرچه فلفل ریزتر باشد تند تر است. هم فلفل های قرمز و هم فلفل های سبز می توانند خیلی تند باشند بنابراین رنگ فلفل نمی تواند ملاک خوبی برای قضاوت کردن درباره تندی آن باشد.

به تازگی فلفل هم توجه کنید و ببینید فلفل بو داده است یا تازه . اگر فلفل چین و چروک شده و رنگش تیره تر شده است حتما" بو داده است . فلفل بو داده معمولا" تندتر از فلفل تازه است ، بنابراین اگر نمی خواهید از فلفل های خیلی تند استفاده کنید بهتر است فلفل های تازه بخرید.

۲ نکته فلفلی

1 - شما می توانید تندی فلفل را با خارج کردن دانه های داخل آن کاهش دهید.

2 - وقتی قصد دارید فلفل های تند را به دست بگیرید حتما" دستکش بپوشید و بعد از دست زدن به فلفل حتما" دست هایتان را بشویید تا پوستتان تحریک نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha