دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۶
کد خبر: 77029

شاید بتوان گفت سردرد علت عمده غیبت دانش آموزان از مدرسه یا کارمندان از کار است.

آسان ترین راه ها برای تسکین سردرد
سلامت نیوز : همه ما در هر سنی سردرد را تجربه می کنیم. شاید بتوان گفت سردرد، علت عمده غیبت دانش آموزان از مدرسه یا کارمندان از کار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ به محض احساس سردرد و قبل از این که روز شما مختل شود، یکی از نکات زیر را امتحان کنید.

نقاط حساس را فشار دهید:روی پیشانی ۲ نقطه حساس وجود دارد که با فشار دادن آن سردرد تسکین می یابد. یکی روی پیشانی است. شست خود را بین چشم ها فشار دهید در حالی که شست و انگشت اشاره دست دیگر را روی خط مو فشار می دهید، نقطه دوم بین شست و انگشت اشاره است که باید با شست مخالف به آن فشار وارد کنید.

نعناع یا سیب سبز بو کنید:استنشاق بوی نعناع سردردهای تنشی را از بین می برد. بو کردن سیب سبز نیز مفید است.

قهوه بخورید: نوشیدنی های کافئین دار از افزایش سردرد پیشگیری می کند.

نفس بکشید: تنش علت شایع میگرن است از این رو تمرین هایی را برای آرام بخشی انجام دهید. به عنوان نمونه در حالی که چشم هایتان بسته است با آرامش نفس عمیق بکشید.

راه بروید:پیاده روی سریع و ورزش های ملایم، گردش خون را بهبود می بخشد و با انقباض رگ های خونی مقابله می کند. انقباض رگ های خون زمینه ساز سردرد است.

از یخ استفاده کنید:یک بسته یخ را روی گردن یا گیجگاه، قرار دهید و در یک اتاق آرام و تاریک دراز بکشید. یخ خاصیت ضدالتهابی موثری دارد و درد را از بین می برد.

با ذهن خود، سردرد را برطرف کنید:چشم هایتان را ببندید و درد را به عنوان یک شی تصور کنید که از شما دور می شود یا تصور کنید درد مانند اشعه های خورشید در نقاط دوردست شما قرار دارد و در حال غروب است. این تکنیک که تجسم نامیده می شود نیاز به تمرین دارد اما موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha