سلامت نیوز : یک متخصص طب فیزیکی با تاکید بر اهمیت انتخاب بالشت مناسب جهت پیشگیری از دردهای ناحیه سر و گردن گفت: اسپاسم و گرفتگی عضلات ناحیه گردن و پشت سر از علل شایع سردرد در ساعات اولیه صبح است که به علت استفاده از بالشت نامناسب ایجاد می‌شود.

دکتر هادی شجاعی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه سردرد یکی از مشکلات شایعی است که اغلب افراد پس از خواب شبانه تجربه می‌کنند، گفت: در بسیاری از موارد افراد به دنبال کشف علت سردرد به هر بیماری ممکن است فکر کنند، غافل از اینکه استفاده از بالشت نامناسب علت اصلی سردرد است.

وی با تاکید بر اینکه اینکه آرتروز گردن از علل شایع سردرد در سنین مختلف است، گفت: بسیاری از افراد در مراحل اولیه آرتروز گردن و زمانی که از آرتروز خود اطلاعی ندارند دچار سردرد می شوند.

این متخصص طب فیزیکی در ادامه با تاکید بر اهمیت انتخاب بالشت مناسب جهت پیشگیری از دردهای ناحیه سر و گردن گفت: اسپاسم و گرفتگی عضلات ناحیه گردن و پشت سر از علل شایع سردرد در ساعات اولیه صبح است که به علت استفاده از بالشت نامناسب ایجاد می شود.

دکتر شجاعی در خصوص مشخصات بالشت مناسب گفت: اندازه و ضخامت بالشت باید به گونه‌ای باشد که تمامی گردن و شانه‌ها روی بالشت قرار گیرد و هنگامی که سر روی بالشت است و فرد در حالت رو به بالا خوابیده است، سر کاملا در امتداد بدن قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در مواردی که بالشت بلند یا خیلی کوتاه باشد و سر بالاتر یا پایین تر از ناحیه تنه قرار گیرد، گرفتگی عضلات سر و گردن باعث ایجاد سردردهای صبحگاهی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha