سلامت نیوز : مدیر کل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هم اکنون پرستاران با مدرک لیسانس و فوق لیسانس به دلیل نداشتن پروانه فعالیت از سازمان نظام پزشکی نمی‌توانند تعرفه پرستاری دریافت کنند، گفت: این هفته موضوع در نظر گرفتن تعرفه‌ پرستاری در شورای عالی بیمه بررسی می‌شود.

محمدباقر هوشنگی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این باره اظهار کرد: پرستاران به این علت که در حرفه پزشکی پروانه فعالیت ندارد، نمی‌توانند از حق تعرفه پرستاری استفاده کنند، به همین دلیل قرار است این هفته در شورای عالی بیمه این موضوع بررسی شود تا برای پرستارانی که از این پس پروانه فعالیت می‌گیرند، تعرفه پرستاری در نظر گیریم.

وی افزود: البته باید مدارک و مستندات توسط وزارت بهداشت، به شورای عالی بیمه ارائه شود تا پس از کارکارشناسی و در صورت فراهم بودن شرایط بتوانیم برای پرستارانی که پروانه فعالیت می‌گیرند، تعرفه درنظر گیریم.

هوشنگی در مورد پیشنهاد وزارت بهداشت برای در نظر گرفتن تعرفه جداگانه پرستاری در بخش بستری و سرپایی نیز گفت: قصد نداریم تعرفه پرستاری بخش بستری و سرپایی را به صورت جداگانه درنظر گیریم چرا که این موضوع بار مالی زیادی به همراه دارد.

به گفته مدیر کل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، وزارت بهداشت باید بسته خدمتی مدنظر را به صورت دقیق تعریف و لیست آن را ارایه کند تا ما نیز پس از بررسی برای آن تعرفه‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت متولی طراحی بسته خدمتی پرستاران است ولی هنوز این بسته به شورای عالی بیمه نرسیده تا درمورد آن تصمیم گیری کنیم. بنابراین چه در بخش بستری و چه سرپایی اگر قرار باشد تعرفه‌ای جداگانه در نظر گرفته شود، بستگی به بسته خدمتی دارد که به شورای عالی بیمه ارائه می‌شود.

تخصیص "کارانه درمان" پرستاری رتباطی به سازمان‌های بیمه‌گر ندارد

هوشنگی در ادامه به خواسته دیگر پرستاران در مورد تخصیص "کارانه" درمان اشاره و اظهار کرد: پرستاران با تاکید بر اینکه بخشی از کار درمان در بیمارستان ها توسط پرستاران انجام می‌گیرد، همانند پزشکار خواستار تخصیص "کارانه درمان" بودند البته این موضوع مسئله داخلی خود وزارت بهداشت است و این وزارتخانه در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند و ارتباطی به سازمان‌های بیمه‌گر ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha