دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 77059

سلامت نیوز :  بیشترین مقدار ویتامین "D" موجود در بدن در اواخر تابستان و کمترین مقدار آن در زمستان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محققان دانشگاه کالیفرنیا می‌گویند: این یافته می‌تواند ما را در فهم بهتر نقش ویتامین "D" در بیماری‌های فصلی کمک کند.

ویتامین "D" از طریق پوست در هنگامی که پوست در معرض نور خورشید قرار می گیرد جذب می‌شود. ویتامین D تولید شده به استخوان کمک می‌کند تا کلسیم را بهتر جذب کند و از پوکی استخوان جلوگیری کند. محققان همچنین معتقدند ویتامین D نقش مهمی در بهبود بیماری‌های فصلی به ویژه آنفلوانزا دارد.

برای این مطالعه محققان میزان ویتامین D موجود در 3.4 میلیون نمونه خونی در آمریکا را از سال 2006 تا 2011 به صورت هفتگی مورد اندازه گیری قرار دادند که نتایج آن در مجله PLOS ONE به چاپ رسیده است.

محققان می گویند: حتی با رعایت رژیم مناسب باز هم ویتامین D در تابستان در بدن بیشتر است و این مهم فقط به دلیل وجود نور آفتاب است.

در گذشته نیز ارتباط نور خورشید و ویتامین D آشکار شده بود اما این مطالعه با دقت زیاد و در سطح گسترده در مورد میزان متفاوت سطح ویتامین D در زمان های مختلف سال انجام شده که می توان از این طریق ارتباط آن را با بیماری‌های فصلی مورد بررسی قرار داد.

در غذاها نیز میزان متفاوت ویتامین دی وجود دارد از جمله در زرده تخم مرغ، شیر، غلات، ماهی های چرب مثل ماهی قزل آلا، ماهی ساردین و شاه ماهی. مورد دیگری که می توان از طریق آن دریافت ویتامین D را بالا برد مصرف مکمل‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha