سلامت نیوز : رئیس دبیرخانه کشوری مبارزه با دخانیات از انجام توافقی با وزارت دادگستری و قوه قضائیه برای تعیین دستورالعمل قانونی عرضه سیگار خبر داد و گفت: بر اساس این توافق، متخلفان به دادگاه معرفی می‌شوند و جرایم براساس قانون افزایش خواهد یافت.

کاظم ندافی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مصوبات اخیر مبارزه با عرضه دخانیات، گفت: از زمانی که قانون جامع دخانیات تصویب شده، تمام اماکن تهیه و توزیع مواد دخانی به نوعی از وزارت بهداشت مجوز‌های لازم را می‌گیرند.

وی ادامه داد: اما طبق مصوبات اخیر، مهر مشروط به توزیع را دریافت کرده‌اند بر اساس همین مصوبه که تا به حال نیز به وظیفه خود در این مورد عمل کرده‌ایم با تمام اماکنی که بدون اجازه مواد دخانی را عرضه می‌کنند، برخورد می‌کنیم.

ندافی گفت: این برخوردها از دو بعد عرضه سیگار و برخورد قانونی بررسی می‌شود و عوامل مجاز عرضه سیگار توسط وزارت بازرگانی که در برخی استانها نیز عملیاتی شده بود، تعیین می‌شد اما طبق مصوبات جدید قرار است تا 3 ماه آینده یعنی تا شهریور در تمام کشور عوامل مجاز عرضه سیگار شناسایی شوند.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری مبارزه با دخانیات افزود: اجرای مصوبه بر اساس قانون جامع کنترل دخانیات است  در گذشته عوامل مجاز توسط وزارت بازرگانی و شرکت دخانیات تعیین می‌شد اما با خصوصی شدن شرکت دخانیات، این روند با اختلال روبه‌رو شد.

وی افزود: بنابراین طبق مصوبه جدید، تعیین عوامل مجاز بر عهده وزارت صنعت قرار گرفته است و جاهایی که عرضه سیگار قانونی است، مشخص می‌شود و در سایر اماکن بر اساس قانون برخورد انجام می‌گیرد.

ندافی گفت: همچنین قرار شده با وزارت دادگستری و قوه قضائیه نشستی برگزار شود تا ضابطان قانونی عرضه سیگار مشخص شوند تا برای آنها دستورالعملی مشخص شده و پس از معرفی عوامل مجاز، متخلفان به دادگاه معرفی شوند و جرایم بر اساس قانون افزایش یابد.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری مبارزه با دخانیات تصریح کرد: اگر ضابطان خاص عرضه سیگار تعیین شوند و دستورالعمل معرفی به دادگاه‌ها نیز تعیین شود به سرعت شاهد کاهش عرضه غیرقانونی سیگار خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha