دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7708

وقتی کودکی را می‌بینی که به جای عروسک هایش،کودکش را در آغوش گرفته و بی‌خبر از سختی‌های مادر شدن، زندگی را هنوز شبیه خاله بازی‌ها دنبال می‌کند، می‌فهمی‌در این دنیای بی‌در و پیکر، مادر شدن همیشه با لبخند همراه نیست، گاهی غم انگیز است و حتی گریه دار.

بر اساس گزارش‌هایی که به‌تازگی رو شده، سال گذشته یک دختر ۱۰ ساله بلژیکی در شهر Charleroi در جنوب این کشور کودکی به‌دنیا آورده است.

به گفته پزشکی که این خبر را فاش کرده، بارداری و زایمان این دخترک کاملا عادی بوده و خود او هم تا پیش از زایمان نمی‌دانسته که باردار است و هنگامی‌به پزشک مراجعه كرده که درد زایمان آغاز شده بوده است.

از این تكان‌دهنده‌تر این كه پدر این کودک هم یک پسر بچه ۱۳ ساله است.

پس از پخش این گزارش در بلژیک، هفته نامه پزشکی De Huisarts نوشت که در سال گذشته ۵۷ دختر 10 ساله بلژیکی به دستور پزشکان از قرص‌های پیشگیری از بارداری استفاده کرده‌اند.

در همین راستا، مجله آموزشی Klasseکه برای هلندی زبان‌های بلژیک منتشر می‌شود، گزارش کرده است كه در این كشور، از هر ۶۰ دختر نوجوان (۱۰ تا ۱۹ ساله) یک نفر حامله می‌شود و شمار کسانی که در این گروه سنی بچه  خود را سقط نمی‌کنند رو به افزایش است.

به نوشته این مجله، میزان باردار شدن دختران نوجوان در این کشور به طبقه اجتماعی یا اقتصادی ویژه‌ای مربوط نمی‌شود، اما معمولا دخترانی که در گروه‌های پایین تری از نظر آموزشی هستند و کلاس اجتماعی پایین تری دارند ترجیح می‌دهند کودکان خود را نگه دارند و خیلی زود مادر شوند.

در این میان، ۹۵ درصد از حاملگی‌های ناخواسته به گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ ساله و ۵ درصد از بارداری‌ها به گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ ساله اختصاص دارد.

این گزارش حاکی از آن است که مسئولان آموزش و پرورش بلژیك هم از افزایش حاملگی دختران دانش‌آموز خبر داده اند و علت را، برنامه‌های تلویزیونی ذكركرده‌اند که جوانان را به برقراری روابط بی‌پروا جلب می‌كند.

آمارها می‌گویند در بلژیک، بیش از نیمی‌از مادران نوجوان بدون مدرک تحصیلی هستند و به همین دلیل تنها کارهای کارگری با درآمد ناچیز به آنها سپرده می‌شود.

گذشته از این‌ها، در بلژیك، سقط جنین هم آمار جالب توجهی دارد.  براساس گزارش دوسالانه کمیسیون ارزیابی ملی بلژیک، شمار سقط جنین برای بچه دار نشدن در این کشور همچنان درحال افزایش است و در حال حاضر، در بلژیک از هر ۸ بارداری یک مورد سقط می‌شود.

در سال گذشته ۴۰ درصد از سقط جنین‌ها توسط زنان و دختران مهاجر در بیمارستان‌های این کشور انجام شده است و بر اساس پژوهشی که توسط دانشجویان دانشگاه Leuven در بلژیک انجام گرفته، بیشتر دختران و زنانی که مجبور به سقط جنین می‌شوند زنان جوانی هستند که از کشورهای اروپای شرقی و مرکزی و کشورهای آفریقایی به بلژیک آمده اند و ۳۰ درصد از آنها کمتر از ۵ سال در این کشور زندگی می‌کنند.

به گزارش رادیوی هلندی زبان بلژیک VRT در بسیاری از موارد زنان تازه وارد به بلژیک از روش‌های پیشگیری از بارداری آگاهی ندارند و بنابراین خیلی زود باردار شده و از آنجا که این زنان از وضعیت مالی خوبی هم برخوردار نیستند و توانایی نگهداری و بزرگ کردن بچه را ندارند مجبور به سقط جنین می‌شوند.

بد نیست بدانید که سقط جنین در بلژیک قانونی است و این در حالی است که به گفته کارشناسان ، سقط جنین برای دختران جوان که نخستین بار حامله می‌شوند، ممکن است عوارض و خطرات زیادی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha