سلامت نیوز: سازمان بهداشت جهانی دستورالعمل‌ جدیدی را برای درمان آچ‌ای‌وی - ایدز ارائه داده که گفته می‌شود می تواند مانع مرگ میلیون ها نفر به دلیل ابتلا به ایدز شود.

این نهاد بین المللی به بیماران مبتلا به اچ آی وی توصیه می‌کند که درمان را از مراحل اولیه یعنی زمانی که سیستم ایمنی بدن هنوز قوی است، آغاز کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی فارسی، سازمان بهداشت جهانی گفته است که استفاده از این دستورالعمل جدید که در جریان کنفرانس بین المللی ایدز در کوالالامپور در مالزی اعلام می شود، تا سال ۲۰۲۵ میلادی می تواند مانع مرگ بیش از سه میلیون نفر از مبتلایان شود.

بر اساس دستورالعمل جدید به افرادی که اچ آی وی مثبت هستند در مراحل اولیه تشخیص، قرصی که از سه دارو ترکیب شده، داده خواهد شد.

کشورهای الجزایر، آرژانتین و برزیل تاکنون این روش را بکار برده اند.

اما در حال حاضر همه افراد اچ ای وی مثبت که نیازمند دارو هستند، از این روش درمانی استفاده نمی کنند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی این دستورالعمل جدید که نشانگر تغییر اساسی در سیاست های درمانی این بیماری است، می تواند به درمان مبتلایان به اچ ای وی در کشورهای درحال توسعه که شمار آنها از ۱۶ میلیون به ۲۶ میلیون نفر افزایش یافته کمک کند.

این نهاد بین المللی معتقد است که از نظر سازمان های جهانی کمک کننده و همچنین کشورهایی که تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته اند، اجرایی شدن این دستورالعمل مقرون به صرفه است.

مدیربخش درمان ایدز سازمان بهداشت جهانی گفته است: "ما درمان در مراحل اولیه و داروهای ایمن تر و ساده تر را که پیش از این هم به میزان گسترده ای در دسترس بودند، توصیه می کنیم."

توصیه های جدید سازمان بهداشت جهانی تهیه دارو برای تمامی کودکان زیر پنج سال، تمامی زنان باردار با اچ آی وی مثبت و افرادی که شریک زندگی آنها آلوده به این ویروس نشده را شامل می شود.

در تمامی این موارد، بدون توجه به این که ویروس اچ آی وی تا چه اندازه سیستم ایمنی را تخریب کرده، درمان شروع خواهد شد.

سازمان پزشکان بدون مرز هشدار داده که اجرای این دستورالعمل ها نیازمند حمایت های مالی و سیاسی زیادی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha