درحالی که شاهد تبلیغات گسترده و روز افزون محصولات مضر سلامت در برخی وبلاگ سرویسهای ها و سایتهای بزرگ فارسی زبان هستیم در یک اقدام قابل تحسین پرشین بلاگ از قرار دادن تبلیغات جنسی و مواردی که مغایر با سلامت مردم است ، بر روی سایت اصلی و یا سایر وبلاگ های خود خودداری میکند.این در حالیست که برخی از سرویس دهنده وبلاگ بر روی تبلیغات و محتوای منتشر شده نظارتی ندارند .

تبلیغات برعلیه سلامت را متوقف کنید
سلامت نیوز: تبلیغات گسترده محصولات ضد سلامت که به وفور شاهد پخش آنها در شبکه های ماهواره ای  و حتی جدیدا در صدا و سیمای ملی هستیم، جای خود را در بین برخی بلاگ سرویس های فارسی باز کرده است و متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان کالاهای مضر سلامت به دلیل اینکه از نظر وزارتخانه های ارشاد و بهداشت و درمان مورد قبول نیستند به تبلیغ در برخی وبلاگ های فارسی روی آورده اند .
این در حالیست که در یک اقدام قابل تحسین پرشین بلاگ تبلیغات جنسی و محصولاتی که مغایر با سلامت مردم است را بر روی سایت اصلی و یا سایر وبلاگ های خود قرار نمی دهد . جایی که بسیاری از نوجوانان و جوانان از آن به عنوان سرگرمی خود استفاده می کنند و حتی ساعت ها وقت خود را صرف به روز کردن وبلاگ های خود می کنند.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، در یک اقدام قابل تقدیر پرشین بلاگ به عنوان یکی از بزرگ ترین بلاگ سرویس فارسی تبلیغات جنسی و مواردی که مغایر با قانون است را بر روی سایت اصلی و یا سایر وبلاگ های خود قرار نمی دهد این درحالی است که دیگر بلاگ سرویس ها به این مسئله بی توجه هستند.

متاسفانه بسیاری از بلاگ سرویس های فارسی هیچ نظارتی بر محتوای وبلاگ ها ندارند که موجب سوء استفاده عده ای برای درج تبلیغات غیرمجاز شده است. تبلیغ محصولات ضدسلامت خصوصا محصولات جنسی در برخی وبلاگ های فارسی که پاتوق بسیاری از افراد جامعه است می تواند فرهنگ غلط استفاده از این محصولات را رواج دهد و زمانی که چنین تبلیغاتی توسط برخی بلاگ سرویس های فارسی بر روی بسیاری از وبلاگ های پربازدید قرار می گیرد، به دلیل تکرار چنین تبلیغاتی، عملا درستی استفاده از چنین محصولاتی را به بیننده القا می کند.

آنچه که در این میان مهم است لزوم توجه سایت های بزرگ  و بلاگ سرویس ، به تبلیغاتی است که به ضرر سلامت مردم است و لازم است قبل از درج آگهی های مضر سلامت و یا حتی کالاهایی که هیچ تاثیری نداشته و صرفا تولیدکنندگان این دسته از کالاها به دنبال کسب سود سرشار از طریق فریب اذهان مردم هستند، از داشتن مجوز این محصولات از وزارت بهداشت و درمان اطمینان حاصل کنند سپس اقدام به درج تبلیغات کالاهای مرتبط با سلامت مردم کنند و به اثرات سوء تبلیغات مضر بی توجه نباشند.

از آنجا که وبلاگ های فارسی زیر نظر وزارت ارشاد بوده و وجود هرگونه تخلفی در وبلاگ ها از طرف ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت ارشاد به پلیس فتا ارجاع داده می شود لزوم توجه هرچه بیشتر این وزارتخانه و نیز دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی این وزارتخانه به تبلیغات کالاهای مضر سلامت توسط برخی بلاگ سرویس های فارسی ضروری است.

از طرف دیگر با توجه به اینکه مقوله سلامت در تبلیغات باید کارشناسی شود و این وظیفه نظام پزشکی است و طبق قوانین این سازمان برای هرگونه تبلیغات پزشکی باید مجوز قانونی صادر کند، لازم است این سازمان به طور فعال محصولاتی که بدون مجوز بوده و به صورت گسترده تبلیغ می شوند را شناسایی و در این زمینه به مردم اطلاع رسانی کند.

در آخر نباید از نقش مهم مردم در این میان چشم پوشی کرد. لازم است افراد با مشاهده تبلیغات وسوسه انگیز به خصوص تبلیغات مرتبط با سلامت هوشیار باشند و ضمن اینکه نباید فریب چنین تبلیغاتی را بخورند، باید چنین مواردی را به متولیان امر گزارش دهند.

در زیر تصویر برخی از این سایتها می آید:














برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha