سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۲
کد خبر: 77117
سلامت نیوز : برخی آقایان خستگی و کار طولانی را بهانه می کنند و با بداخلاقی به خانه می آیند و خانم را وادار می کنند بچه ها را بخواباند چون به قول خودشان حوصله سروصدای بچه ها را ندارند! آن وقت تا پاسی از شب بیدار می مانند و وقت خود را به تماشای فوتبال می گذرانند و خانم خانه که از صبح چشم انتظار بوده، الان که همسرش از سرکار برگشته است بازهم باید تنهایی به کارهایش بپردازد و زمانی هم که می خواهد با وی حرف بزند، آن قدر واکنش های تند می بیند که پشیمان می شود. البته برخی از آقایان هم هستند که وقتی می آیند دیگر حوصله حرف زدن با کسی را ندارند و ترجیح می دهند وقت خود را با خواندن و تورق روزنامه ها پر کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ همچنین به نظر می رسد یکی از دلایل بروز این مشکل توقعات زیاد برخی از خانم ها از همسرشان است. چشم و هم چشمی هایی که گاه وجود دارد یا ریخت و پاش هایی که خانم انجام می دهد باعث می شود همسرش برای تامین این هزینه ها مجبور شود تا دیروقت کار کند و حتی کارهای خود را نیز به خانه بیاورد و ادامه آ ن ها را در خانه انجام دهد.

در حالی که اگر خانم ها قناعت را از افراط و تفریط تشخیص دهند و دچار چشم و هم چشمی های بی جا نشوند و از همسرشان بیش از حد توانش توقع نداشته باشند آقا می تواند وقت بیشتری برای خانواده اش بگذارد.

رفیق بازی هم از دیگر مشکلاتی است که هر یک از طرفین ممکن است گرفتار آن باشند. مثلاً روزهای تعطیل آقای خانه به جای این که برنامه ریزی کند تا با بچه ها و همسرش به تفریح برود به دوستانش تلفن می زند و برنامه کوه و استخر و... می ریزد و شب هم خسته و بی حال به خانه می رسد و در این میان زندگی مشترک است که روز به روز سردتر می شود و بچه ها قربانی این سردی می شوند.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که وضعیت اقتصادی امروز به گونه ای است که در بسیاری از موارد اداره زندگی تنها با کار شدید ممکن می شود. لذا ضرورت دارد علاوه بر این که خانم ها این موضوع را به خوبی درک و همسر خود را همراهی می کنند آقایان هم به گونه ای برنامه ریزی کنند که حتی المقدور بیشترین وقت را در کنار خانواده باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha